Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Selami
dc.contributor.authorDanaci Ünal, Tuğçe
dc.date.accessioned2020-12-06T16:26:18Z
dc.date.available2020-12-06T16:26:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106321
dc.description.abstractLojistik sektörü gerek dünyada gerekse Türkiye'de toplam hizmet ihracatındaki payını her geçen gün arttırmakta, hizmet sektörleri arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Buna bağlı olarak lojistik hizmet ihracatının gelişmesi ve bu sektörün önündeki engellerin belirlenmesi ile ilgili yapılacak çalışmalar önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın konusu Türkiye'de faaliyet gösteren üçüncü parti lojistik (3PL) işletmelerinin uluslararasılaşma sürecini etkileyen faktörler olarak belirlenmiştir. Bu çalışma ile Türkiye'de faaliyet gösteren üçüncü parti lojistik işletmelerinin uluslararasılaşma süreçleri incelenerek, bu işletmelerin uluslararası pazarlara giriş şekli ve hizmet ihracatı ile ilgili operasyonel ve yönetimsel kararlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın diğer amacı ise çalışma süresince elde edilen birincil ve ikincil verilerin nitel ve nicel araştırma yöntemleriyle analiz edilerek kavramsal bir modelin ortaya çıkarılması ve açıklanmasıdır. Konusunda uzman kişilerle derinlemesine yapılan görüşmeler ve literatür taraması sonucunda üçüncü parti lojistik işletmelerinin uluslararasılaşma sürecini etkileyen faktörler farklı gruplar altında toplanarak hangi faktörün hangi faktörler tarafından etkilendiği ve hangi faktörlerin diğer faktörlere göre ne kadar önemli olduğu ortaya çıkarılmıştır.Bu çalışmada araştırma probleminin çözümünde daha güvenilir sonuçlar elde etmek için hem nitel hem de nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çalışmada nitel yöntemlerden literatür incelemesi ve derinlemesine görüşme; nicel yöntemlerden çok kriterli karar verme yöntemleri ve parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Derinlemesine görüşmeden elde edilen veriler içerik ve betimsel analizlerle incelenmiştir. Çok kriterli karar verme yöntemlerinden Analitik Ağ Süreci (AAS) analizi kullanılan çalışmada nitel yöntemlerden elde edilen kriterlerin karşılıklı önem dereceleri ortaya çıkarılmıştır. Sonuçların geçerliği ve güvenirliği Friedman ve Kendall's W Uyum testleri ile test edilmiştir. Bu çalışmanın sonunda 3PL işletmelerinin uluslararası pazarlara girişte en çok yerel ortaklıklar ve acenteler ile işbirliği yöntemlerini tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bunun en önemli sebepleri işlem maliyetlerinin daha uygun olması ve kültürel faktörlerin olumsuz etkisinin en aza indirilmesi olarak açıklanmaktadır. Ayrıca 3PL işletmelerinin uluslararasılaşma sürecini etkileyen en önemli faktörler siyasi-politik faktörler, ekonomik faktörler, kültürel faktörler ve uzun vadeli ilişkiler olarak sıralanırken, bu süreci en az etkileyen faktörler araç sayısı, çalışan sayısı ve iç pazar doygunluğu olarak belirlenmiştir. Çalışmanın diğer bir sonucu da söz konusu faktörlerin önem derecelerinin taşıma şekillerine göre (deniz, hava, kara) anlamlı bir farklılık göstermediği yönündendir. Ayrıca tüm taşıma şekilleri için uzmanların faktörlere verdikleri puanlar arasında uyumluluk olduğu tespit edilmiştir.Bu çalışmanın konu ile ilgili yapılan sayılı çalışmalardan biri olduğu, hem sektörel hem de akademik çevrede yapılacak benzer çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractRequirements of the logistics industry in the world as well as its share in total exports of services in Turkey increases every day and is placed near the top in the service sector. Accordingly, researches on the development of the export of logistics services and the identification of the obstacles to this sector are important. In this context, the subject of this study is defined as the factors affecting the internationalization process of third-party logistics (TPL) companies operates in Turkey.This study examines the internationalization process of the third-party logistics companies operating in Turkey, seeks to determine the factors that affect operational and managerial decisions related to the entry forms and service exports. The other aim of the study is to reveal and explain a conceptual model by analyzing the primary and secondary data obtained by qualitative and quantitative research methods. As a result of analysing in-depth interviews with experts and literature review, factors affecting the internationalization process of third party logistics enterprises are grouped under different categories and which factor is affected more by which factor and what factors are important for other factors are determined.In this study, both qualitative and quantitative research methods is used in order to obtain more reliable results in solving the research problem. In the study, literature review and in-depth interviews as qualitative methods; multi - criteria decision - making methods and non - parametric tests as quantitative research methods are used. The data obtained from in-depth interviews are analyzed with content and descriptive analysis. In the study, Analytical Network Process (ANP) analysis is used for multi-criteria decision-making methods. The reliability and validity of the research are tested by Friedman and Kendall's W tests. It is concluded that TPL companies prefer to cooperate with local partnerships and agencies in international markets. The most important reasons are that the transaction costs are more appropriate and the negative effects of cultural factors are minimized. In addition, the most important factors affecting the internationalization process of TPL enterprises are political factors, economic factors, cultural factors and long-term relationships, while the least ones are the number of vehicles, number of employees and internal market saturation. Another result of the study is that the importance of these factors does not show a significant difference according to the modes of transport (sea, air, land). Furthermore, it is determined that there is consistency between the points given by the experts to the factors.It is thought that this study is one of the few studies on the subject and will enlighten similar studies in both the sectoral and academic environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜçüncü parti lojistik işletmelerinin uluslararasılaşma sürecini etkileyen faktörler
dc.title.alternativeFactors affecting internationalization process of third party logistics companies
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-04
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ve Finansman Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmLogistic sector
dc.subject.ytmInternationalization
dc.subject.ytmThird party logistic
dc.identifier.yokid10231364
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542871
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess