Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel Oktay, Elif
dc.contributor.authorÇağlayan, Sema
dc.date.accessioned2020-12-06T16:23:28Z
dc.date.available2020-12-06T16:23:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106242
dc.description.abstractÖrgütler tüketici beklentilerindeki değişimler, rekabetin artması ve teknolojik gelişmeler nedeniyle üretilen ürünlerin birbirine benzemesi dolayısıyla daha fazla avantaj elde edebilmek için çalışanların fiziksel güçlerinin yanında duygularını da iş süreçlerine dahil etmesini beklemektedir. Bu beklenti, müşteri ile çalışan etkileşiminin yüksek olduğu iş ve sektörlerde daha fazladır. Duygu işçisi olarak adlandırılan bu çalışanlar, fiziksel ve zihinsel emek kadar duygusal emek de harcarlar. Duygusal emek, duygu işçisi olarak çalışanlar için sıklıkla olumlu sonuçlardan biraz daha çok olumsuz sonuçlara yol açmaktadır. Bu çalışmada duygusal emek davranışının gösterilmesinden sorumlu olan çalışanların, sağlık sektöründe duygusal emek gösterim boyutları ve duygusal emek boyutlarının çalışanların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği ampirik olarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında geliştirilen hipotezler, Yalova İlin'de hizmet sunan sağlık kuruluşlarında çeşitli mesleklerde çalışan 232 sağlık çalışanından elde edilen anket verilerine uygulanan analizler ile test edilmiştir. Çalışmada Diefendorff ve diğerleri (2005) tarafından, Kruml ve Geddes (2000) ile Grandey (2003)'in ölçeklerinden uyarlanarak geliştirilmiş duygusal emek ölçeğinden yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen sonuçlara göre, çalışanların çoğundan duygusal emek gösteriminde bulunulmasının beklendiği sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, sağlık sektöründe hizmet sunan çalışanların büyük çoğunluğunun, duygusal emek alt boyutlarından ` Samimi Davranış` ı daha fazla sergilediği; bununla birlikte duygusal emek gösterimleri ile çalışanların demografik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractOrganizations expect the employees to incorporate their physical power as well as their emotions in their business processes in order to gain more advantages due to the changes in consumer expectations, the increase in competition and the similarity of the products produced due to technological developments. This expectation is higher in the business and sectors where the interaction with the customer is higher. These employees, who are called emotion workers, spend as much emotional labor as physical and mental labor. Emotional labor often results in slightly more negative consequences for those working as emotion workers than positive outcomes. In this study, it is empirically examined whether the emotional labor impression dimensions and emotional labor dimensions of the employees in charge of demonstrating the emotional labor behavior differ according to the demographic characteristics of the employees. The hypotheses developed within the scope of the study were tested with the analyzes applied to the survey data obtained from 232 health workers working in various occupations in health institutions providing services in Yalova province. Diefendorff et al. (2005) used Kruml and Geddes (2000) and Grandey (2003). According to the results obtained from the study, it was concluded that most of the employees were expected to display emotional labor. As a result of the analyzes, it was found that the majority of the employees in the health sector exhibited sun Sincere Behavior lu more than the sub-dimensions of emotional labor; however, it was observed that there was a significant relationship between the emotional labor demonstrations and the demographic characteristics of the employees.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleSağlık sektöründe duygusal emeğin gösterimi: Yalova ili örneği
dc.title.alternativeDemonstration of emotional labor in the health sector: The case of Yalova province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-22
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273652
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570772
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları ve Çalışma İlişkileri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess