Türkiye`de öğrenim gören uluslararası öğrencilere yönelik uygulanan sosyal politikaların değerlendirilmesi: Kocaeli üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Armağan, Ahmet Cüneyt | |
dc.contributor.author | Uzuner, Yalçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:22:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:22:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106211 | |
dc.description.abstract | Daha nitelikli bir eğitim alabilmek için her yıl artan sayıda uluslararası öğrenci Türkiye'ye gelmektedir. Bu eğitim süreçleri ise doğası itibariyle bazı uyum sorunlarını beraberinde getirmektedir. Söz konusu sorunlar öğrencilerin akademik başarılarına etki ettiğinden önem arz etmektedir. Bu önemi ve sorunları önceleyen ve/veya içeren akademik çalışma sayısı da oldukça azdır. İşte bu çalışma mezkûr hususlara katkı yapmak amacıyla hazırlanmış olup, uluslararası öğrencilerin sosyal, kültürel, akademik ve finansal uyum sorunlarını incelemeyi hedeflemiştir. Çalışma kapsamında uluslararası öğrencilerin eğitim hayatlarında ve günlük yaşamlarında karşılaştıkları bazı zorluklar, sosyal iletişim sorunları, finansal sıkıntılar ve kültürel adaptasyon süreçleri irdelenmiştir. Bunu yaparken literatür taraması yapılmış ve kapsamlı bir anket hazırlanarak elde edilen bulgular ışığında uluslararası öğrencilerin uyum sorunları; cinsiyet, yaş, medeni durum ve Türkiye'de kalma süreleri gibi değişkenler açısından karşılaştırmalı bir şekilde analiz edilmiştir. Yapılan analizlerin bir sonucu olarak uluslararası öğrencilerin başlıca uyum sorunlarının dil, ekonomi ve kültürel adaptasyon konuları olduğu izlenmiştir. Siyaset, ekonomi, sosyoloji ve kültürle önemli ilişkileri olan böylesi bir konuda uluslararası öğrencilerin uyum sorunları ile alakalı yapılacak çalışmalar hem Türk eğitim sisteminin uluslararasılaşması hem de konu ile ilgili harcanan emek ve mali kaynakların israf edilmemesi bakımından önem arz etmektedir. Ayrıca bu tez çalışması uluslararası öğrenciler ile ilgili faaliyetler yürüten resmi kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarına katkı sağlamayı da amaçlamaktadır. Çalışma ile Türkiye'nin ve yakın coğrafyasının insanı merkeze alan proje yahut programlarının uygulanması hususuna kısmi de olsa katkı sağlanabilecektir. | |
dc.description.abstract | An increasing number of international students are coming to Turkey every year to get a qualitative education. On the other hand, this education process naturally comes with some adaptation problems. These problems are important because they affect the academic achievement of the students. There are also a few academic studies which prioritize or/ and include these problems. This study is written for contributing to the aforementioned issues, and aim to analyze the social, cultural, academic and financial adaptation problems of the international students. In this study, it is examined that social communication problems, financial difficulties ,and cultural adaptation are some difficulties of the international students, they face in their education and their daily lives. In the light of the findings obtained through a literature survey and a comprehensive questionnaire, it was analyzed the adaptation problems of the students according to gender, age, marital status and residence time in Turkey. As a result of the analyzes, it is observed that language, economy, and cultural adaptation are the main adaptation problems of international students. Studies related to the adaptation problems of the international students on such an issue which has important relations with politics, economy, sociology, and culture have importance in terms of both internationalization of Turkish education system and also not to waste the labor and financial resources which is related to the subject. Besides, this thesis aims to contribute to official organizations and non-governmental organizations which operate activities related to the international students. With this study, it can partially be contributed to Turkey's and its neighboring region's human-centered projects or programs. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri | tr_TR |
dc.subject | Labour Economics and Industrial Relations | en_US |
dc.title | Türkiye`de öğrenim gören uluslararası öğrencilere yönelik uygulanan sosyal politikaların değerlendirilmesi: Kocaeli üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Applied evaluation of social policies for international students studying in Turkey: Kocaeli University case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-11 | |
dc.contributor.department | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School adjustment | |
dc.subject.ytm | Psychosocial harmony | |
dc.identifier.yokid | 10276568 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YALOVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 608456 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Politika Bilim Dalı |