Show simple item record

dc.contributor.advisorCizmeci Ümit, Esra
dc.contributor.authorDölkeleş, Gülce
dc.date.accessioned2020-12-06T16:21:01Z
dc.date.available2020-12-06T16:21:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106174
dc.description.abstractTipografik öğeler ve görsel öğeleri içerisinde bulunduran `Görsel İletişim Tasarımı` iletişim türleri içerisinde önemli bir yere sahiptir. Afiş, görsel iletişim tasarımı öğelerinden biri olmanın yanında hedef kitleye istenilen mesajı ileten reklam sektörünün önde gelen iletişim araçlarındandır. Bir ürün veya hizmeti tanıtmak amacıyla afiş tasarımı yapılmaktadır.Bu çalışmada FLO ayakkabının Instagram üzerinden yayınladığı afişler toplumsal cinsiyet bağlamında göstergebilimsel çözümleme yöntemi kullanılarak incelenmiştir.FLO Ayakkabı'nın instagram hesabındaki 2017, 2018 ve 2019 yıllarında özel günlere ait oluşturulan reklam afişleri incelemeye dahil edilmiştir. Bunlar; Anneler Günü, Babalar Günü ve Sevgililer Günüdür. Çalışmanın birinci bölümünde reklam, reklamın tarihsel süreci, reklamın özellikleri, türleri, araçları, öğeleri yer almaktadır. İkinci bölümde sosyal medya kavramı özellikleri, araçları, sosyal medyanın gelişim süreci, sosyal medya pazarlaması konu başlıkları bulunmaktadır. Üçüncü bölümde toplumsal cinsiyete yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise; 2017, 2018, 2019 yıllarına ait FLO ayakkabının Anneler Günü, Babalar Günü ve Sevgililer Günü afişlerinin göstergebilimsel analizi yer almaktadır.
dc.description.abstractVisual Communication Design which includes typographic elements and visual elements, has an important place in communication types. The poster is not only type of visual communication design elements, but also one of the leading communication tools of the adverstising sector that conveys the intended message to the target audience. Poster design is made to promote a product or service.In this study, the posters published by FLO on Instagram were examined using semiotic analysis method in the contex of gender.Instagram account of FLO Company has created in 2017, 2018 and 2019 advertising posters for special days were included in the review. These are; Mother's Day, Father's Day and Valentine's Day. The study includes, advertising, historical process of advertising, features, types, tools and elements of advertising in the first chapter. The second chapter includes, social media concept features, tools, development process of social media, social media marketing topics. In the third chapter, contex of gender is given. Finally the last chapter fourth includes; A semiotic analysis of the posters of the FLO's 2017, 2018, 2019 Mother's Day, Father's Day and Valentine's Day posters is included.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleSosyal medyadaki reklamların toplumsal cinsiyet bağlamında göstergebilimsel analizi FLO ayakkabı reklamları örneği
dc.title.alternativeThe posters published by FLO on instagram were examined using semiotic analysis method in the contex of gender
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentİletişim Sanatları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10309896
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608517
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineİletişim Sanatları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess