Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkibay, Sanem
dc.contributor.authorSündal, Burçak
dc.date.accessioned2020-12-06T16:12:47Z
dc.date.available2020-12-06T16:12:47Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106088
dc.description.abstractTeknolojik ve ekonomik gelişmeler, mallar ve hizmetler arasında farklılıkları en aza indirmektedir. İşletmelerin her türlü beklentiyi karşılayabilmesi için marka değerini ve buna bağlı olarak da marka kimliği ve marka kişiliğini güçlendirmesi gerekmektedir. Hedef tüketicilerin özelliklerine uygun şekilde markaların kişiselleştirilmesi, tüketici için o marka ile daha kolay iletişim kurmayı sağlayabilmekte ve böylece ürünün rakip ürünlere göre daha kolay tercih edilmesini sağlamaktadır. . Bu noktada marka kimliği ve marka kişiliği ön plana çıkmaktadır.Çalışmada işletmelerin rekabet yoğun hizmet sektöründe farkındalık yaratmak için marka kimliği ve marka kişiliği oluşturmasının önemi, süreçleri ve işletmeye katacağı değere dikkat çekilmek amaçlanmıştır. Bu nedenle Ankara'da bulunan Ufuk Üniversitesi'nde 350 öğrenciye anket uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractTechnological and economical developments have minimized the differences among the goods and services. Establishments should strength the brand equity and consequently the brand identity and brand personality in order to meet all kinds of expectations. Personalization of brands in accordance with the characteristics of the target consumers have eases the communication between the potential consumer and the brand. Thus, the electability of product over other brands is provided. Such preferences indeed, emphasize the brand identity and brand personality.The aim of the study is pointing out the importance and processes of setting the brand identity and brand personality as well as equity increments to the establishment, for the purpose of awareness within the competitive service industry.A questionnaire was applied to 350 students of Ufuk University in Ankara, and results were evaluated accordingly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka değeri oluşturmada marka kimliği ve kişiliğinin yaratılması üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on creating brand identity and personality to compose brand equity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmBrabd identity
dc.subject.ytmBrand personality
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand value
dc.identifier.yokid406572
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290107
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess