Show simple item record

dc.contributor.advisorParıltı, Nurettin
dc.contributor.authorŞahin, Elif Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-06T16:12:11Z
dc.date.available2020-12-06T16:12:11Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106071
dc.description.abstractÜrün ile Tüketici Arasındaki iletişimi sağlayan en temel kavramlardan birinin marka kavramı olduğu düşüncesinden hareketle, marka tercihinde etkili olan unsurların belirlenmesinde tüketicilerin o markaya ait tutumları yadsınamayacak bir olgudur. Bu sebepten ötürü bu çalışma markanın müşteri odaklı ölçülmesine yönelik olup, çalışmanın uygulamasına tüketici satın alma sürecinde marka kavramının önemli bir faktör olduğu cep telefonu sektöründe gidilmiştir. Ankara Ufuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde 'sinde okumakta olan öğrenciler rastgele seçilmiş ve seçilen öğrencilere 26 sorudan oluşan bir anket yapılmıştır. Anketin kapsamı iki üniversite de ki öğrencilerin cep telefonu marka seçiminde etkili olan unsurları belirlemeye ve iki üniversite öğrencilerinin tercihlerinde etkili olan unsurlar arasındaki farklılıkları belirlemeye yönelik olmuştur. Yapılan bu araştırma sonucunda iki üniversite öğrencilerinin tercihlerine etki eden demografik faktörler, psikolojik faktörler, sosyal faktörler, pazarlama karması kararları ve marka değeri unsurları belirlenmiş ve farklılık ve benzerlikler ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractConsidering the fact that the concept of brand is one of the most basic concepts that provide communication between the product and the consumer, the attitudes of the consumers on the brand are undeniable facts in determining the factors which are effective in consumers' brand preference. For this reason, this study is to measure the brand as consumer-focused and the mobile phone industry is based on as the brand concept in the process of consumer's purchasing process is an important sector. The students who are studying at Ankara Ufuk University Faculty of Economics and Administrative Sciences and Bolu Abant İzzet Baysal University Faculty of Economics and Administrative Sciences are randomly selected and a survey of 26 questions conducted. The scope of the survey was to identify the elements that influence the mobile phone brand choice of the students in those two universities and the differences between the elements that are effective in their selections. As a result of this research, the demographic factors, psychological factors, social factors, marketing mix decisions and brand value elements that effect the selections of these two universities have been determined and the differences and similarities have been revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin cep telefonu marka tercihinde etkili olan unsurların belirlenmesi: Ufuk Üniversitesi ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi öğrencileri arasında bir karşılaştırma
dc.title.alternativeDetermination of the elements of effective mobile phones brand prefences of university students: A comprasion between Ufuk University students and Abant Izzet Baysal University students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmAbant İzzet Baysal University
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmBrand equity
dc.subject.ytmBrand association
dc.identifier.yokid430984
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid313348
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess