Show simple item record

dc.contributor.advisorPakkan, Gülsev
dc.contributor.authorCoşaner, Aynur
dc.date.accessioned2020-12-06T16:11:56Z
dc.date.available2020-12-06T16:11:56Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106064
dc.description.abstractBu çalışma Gazi Üniversitesi Hazırlık Okulunda izlenen programı birinci sınıf öğrencilerinin bakış açısıyla değerlendirmeyi amaçlamıştır. Bu kapsamda, öğrencilerin dil gereksinimlerini, hazırlık programının öğrencilerin dil gereksinimlerini ne ölçüde karşıladığını ve öğrencilerin program hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla gereksinime dayalı bir değerlendirme yöntemi benimsenmiştir. Çalışmaya, 2012 yılında Hazırlık Okulu'ndan mezun olan ve 2012-2013 eğitim öğretim yılında öğretim dili kısmen İngilizce olan bölümlerde kayıtlı olan 256 öğrenci katılmıştır. Ayrıca, değerlendirme sürecine daha derin bir bakış açısı kazandırmak amacıyla çalışmaya iki öğretim görevlisi dahil edilmiştir. Veriler bir öğrenci anketi, yarı yapılandırılmış öğrenci görüşmesi, ve yarı yapılandırılmış öğretim görevlisi görüşmesi aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler nicel ve nitel olarak incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları araştırma soruları doğrultusunda sunulmuştur. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin öğretim dili İngilizce olan bölüm derslerinde daha çok dinleme ve konuşma becerileri ile sözcük bilgisine gereksinim duyduklarını göstermiştir. Sonuçlar aynı zamanda öğrencilerin dil gereksinimleri ve algılanan yeterlilikleri arasında bazı uyuşmazlıklar olduğunu, ve hazırlık programının dil gereksinimlerini bir dereceye kadar karşılayabildiğini ortaya koymuştur. Ayrıca, sonuçlar programın özellikle içerik, materyaller ve değerlendirme açısından bazı geliştirmelere gerek duyduğunu göstermiştir. Bu bağlamda hazırlık programın geliştirilebilmesi amacıyla bazı çıkarımlarda ve önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Program Geliştirme, Program Değerlendirme, Gereksinim Çözümlemesi, Akademik Amaçlı İngilizce
dc.description.abstractThis study aimed at evaluating the effectiveness of the program conducted at Gazi University Preparatory School from the freshman students' point of view. In this context, a need-based evaluation method was adopted to determine the students' needs, the extent to which the preparatory program could meet the students' needs, and the students' reflections on the preparatory program. Accordingly, 256 freshman students who graduated from the Preparatory School in 2012 and enrolled in partly English-medium departments in 2012-2013 academic year participated in the study. Moreover, in order to bring a deeper insight into the evaluation process, two academics were also included in the study. The data were collected through a student questionnaire, a semi-structured student interview form and a semi-structured academic interview form. The gathered data were analyzed quantitatively and qualitatively. The results of the study were presented in accordance with the research questions.The findings of the study showed that the students needed listening and speaking skills, and vocabulary rather than the other language skills in their English-medium content courses. The results also revealed that there were some mismatches between the students' language needs and perceived competencies; and the preparatory program met the students' language needs to some extent. Furthermore, the results suggested that some improvements were needed to be made, particularly in the content, materials, and assessment aspect of the preparatory program. In this sense, some implications and suggestions were presented with the purpose of enhancing the preparatory program. Keywords: Curriculum Development, Curriculum Evaluation, Needs Analysis, English for Academic Purposesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA need-based evaluatıon of a preparatory school program: Experıence and reflectıons of freshman students
dc.title.alternativeBir hazırlık okulu programının gereksinime-dayali değerlendirmesi̇: Birinci sınıf öğrencilerinin deneyim ve düşünceleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10006341
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid348345
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess