Show simple item record

dc.contributor.advisorTavil, Zekiye Müge
dc.contributor.authorBilen, Didem
dc.date.accessioned2020-12-06T16:10:00Z
dc.date.available2020-12-06T16:10:00Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106011
dc.description.abstractBu çalışma işbirlikçi öğrenme stratejilerinin 4.sınıf öğrencilerinin kelime öğrenimini üzerindeki etkisini incelemek için yapılmıştır. Bu çalışma, ayrıca denek grubundaki öğrencilerin işbirlikçi öğrenmeye tutumlarını öğrenmeyi amaçlamıştır. Özel bir okulda 4.sınıfta okuyan 96 öğrencinin 48'i araştırmaya katılmıştır. Denek grubu ve kontrol grubunun kelime öğrenme başarısında önemli bir fark olup olmadığını tespit etmek için, her iki gruba da ön test ve son test uygulanmıştır. Öğrencilerin işbirlikçi öğrenme stratejilerine karşı tutumlarını öğrenmek için toplanan veri ders günceleri ile toplanmıştır. Ayrıca, ders güncelerinden elde edilen sonuçları onaylamak için denek grubunun öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Ön ve son testlerden, ders güncelerinden ve öğretmen görüşmesinden elde edilen verilerin hem nicel olarak hem de nitel olarak analizi yapılmıştır. Ön ve son testlerden elde edilen veri Mann-Whitney U ve Wilcoxon Sıralı İşaretler testleri ile incelenmiştir. Ders güncelerinden ve öğretmen görüşmesinden elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırmanın bulguları denek grubunun ve kontrol grubunun son testteki sonuçları arasında önemli bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Son testte, denek grubu kontrol grubuna göre daha yüksek puan almıştır. Ayrıca, ders güncelerinin analizi öğrencilerin işbirlikçi öğrenme stratejilerine karşı pozitif tutumlarının araştırma süresince dereceli olarak arttığını göstermiştir. Son olarak, öğretmen görüşü analizi öğrencilerin işbirlikçi öğrenme stratejilerine karşı pozitif tutumlarını doğrulamıştır.Anahtar Sözcükler: Strateji, Yapı, Öğrenci Merkezli Öğrenme
dc.description.abstractThis study was carried out to investigate the effects of cooperative learning strategies on the vocabulary skills of 4th grade students. The study was also designed to ascertain the attitudes of the students in the experimental group towards cooperative learning. Out of 96 4th grade students enrolled in the private school where the study took place, 48 participated in this study. In order to find out whether there was a significant difference between the vocabulary scores for the experimental group and the control group, a pre-test and a post-test were administered to both groups. The data gathered from the students' lesson diaries was used to find out what they thought about cooperative learning strategies. In addition, the teacher of the experimental group was interviewed to verify the results obtained from the lesson diaries. The data gathered from the pre and post tests, lesson diaries and the teacher interview was analyzed both quantitatively and qualitatively. The data obtained from the pre and post tests was analyzed with the Mann-Whitney U test and the Wilcoxon Signed-Ranks Test, while the data gathered from the lesson diaries and the teacher interview was subjected to content analysis. The findings revealed that there was a significant difference between the results of the experimental group and the control group on the post-tests. The experimental group had a higher score on the post-test than the control group. The analysis of the lesson diaries also indicated that the students' positive attitudes towards cooperative learning strategies increased progressively during the study. Lastly, the analysis of the teacher interview confirmed that the students' positive attitudes towards cooperative learning strategies during the study were genuine.Keywords: Strategy, Structure, Learner-centred learningen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of cooperative learning strategies on vocabulary skills of 4th grade students
dc.title.alternativeİşbirlikçi öğrenme stratejilerinin 4.sınıf öğrencilerinin kelime becerileri üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmMann-Whitney Test
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudent centered education
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid10075793
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391667
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess