Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Gülşen
dc.contributor.authorÖzdemir, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-06T16:09:21Z
dc.date.available2020-12-06T16:09:21Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105995
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Avrupa Diller İçin Ortak Başvuru Çerçevesi kriterlerine göre 2014-2015 akademik yılı Ufuk Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencilerinin konuşma becerilerinin analizidir. Konuşma analizi için, Ufuk Üniversitesi'nde 2014-2015 akademik yılında hazırlık okulunda okuyan 320 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anket sonuçları istatistik olarak değerlendirilmiştir.Araştırmada Ufuk Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencilerinin Avrupa Diller İçin Ortak Başvuru Çerçevesi kriterlerine göre A1 konuşma kriterlerinde kendilerini daha yetkin gördükleri saptanmıştır.Bir başka deyişle, öğrencilerin bulundukları genel İngilizce düzeyleri yükseldikçea konuşma becerilerindeki yeterliliklernin düşme eğiliminde olduğu görülmüştür.Araştırmada,Ufuk Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencilerinin İngilizce konuşma becerilerinin Avrupa Diller için Ortak Başvuru Çerevesi konuşma kriterlerine göre değerlendirilmesinde görüşlerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit edilmiştir.A1 Karşılıklı Konuşma : X=4.15A1 Sözlü Anlatım : X=4.00A2 Karşılıklı Konuşma : X=3.42A2 Sözlü Anlatım : X=3.89B1 Karşılıklı Konuşma : X=3.16B1 Sözlü Anlatım : X=3.00
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the speaking level of Ufuk University Preparatory School students' in the academic year 2014-2015 according to the speaking criteria of the Common European Language Framework of Reference for Languages. For the speaking analysis, a questionnaire was administered to 320 Preparatory School students at Ufuk University in the academic year of 2014-2015.. The results of the questionnaires were assessed statistically. The findings in the research indicate that students think they are competent with the A1 speaking criteria the most according to the CEFR. In other words,as the students reach higher levels of competencies in their current levels (A1,A2,B1), the means that show their speaking performance levels tend to go down.Ufuk University Preparatory School students' speaking levels according to the the Common European Language Framework of Reference For Languages Speaking Criteria are as follows:A1 Spoken Interaction: X=4.15A1 Spoken Production: X=4.00A2 Spoken Interaction: X=3.42A2 Spoken Production: X=3.89B1 Spoken Interaction : X=3.16B1 Spoken Production : X=3.00en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnalysis of Ufuk University preparatory school students` English speaking levels according to the speaking criteria of the CEFR
dc.title.alternativeAvrupa Diller İçin Ortak Başvuru Çeçevesi konuşma kriterlerine göre Ufuk Üniversitesi hazırlık okulu öğrencilerinin İngilizce konuşma becerilerinin analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmCommon European Framework
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmCommon European Framework of Reference for Langugage
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10088763
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423531
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess