Show simple item record

dc.contributor.advisorPakkan, Gülsev
dc.contributor.authorTuran, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-06T16:08:42Z
dc.date.available2020-12-06T16:08:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105978
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, hazırlık sınıf öğrencilerinin ve öğretmenlerinin yabancı dil öğrenme sürecine kültürel içeriğin eklenmesine karşı tavır ve tutumlarını incelemektir. Çalışma ayrıca öğrencilerin ve öğretmenlerin tepkilerini de karşılaştırmaktadır. Bilgiler, 159 Karabük Üniversitesi öğrencisinden ve 51 İngilizce öğretmeninden toplanmış ve cevapların sıklık ve yüzdeleri esas alınarak analiz edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, yapısal, derecelendirme ve tutum ölçme tiplerinden oluşan bir anket kullanılmıştır. Öğrenciler için kullanılan ankette ayrıca açık-uçlu sorular da mevcuttur. Öğrenci anketi Türkçeye çevrilerek, öğrencilere göre düzenlenmiştir. Araştırma hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin çoğunun kültürü dil öğrenim/öğretim sürecinin bir parçası olarak gördüğünü ve derslere kültürel içeriğin eklenmesinin gerekliliğine inandıklarını göstermiştir. Öğrenciler diğer insanları anlamalarına yardımcı olduğuna inandıkları ve bakış açılarını genişlettiğini düşündükleri için hedef kültür öğretimine karşı genellikle olumlu tutum sergilemişlerdir. Öğretmenler ise, kültür öğretiminin öğrencilerinin daha iyi iletişim kurmalarına ve diğer kültürlere karşı daha saygılı olmalarına yardımcı olduğunu düşünmektedir.Anahtar sözcükler: Kültür öğretimi, kültürel içerik, öğrencilerin tutumları, öğrencilerin algıları, öğretmenlerin tutumları, öğretmenlerin algıları, kültürel farkmdalık, yabancı dil öğretimi.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate preparatory class students' and teachers' attitudes and perceptions towards cultural content integrated into the foreign language learning process. The study also compared and contrasted the reactions of both students and teachers. The data were collected from 159 Karabük University preparatory class students and 51 English teachers and analysed according to the frequency and percentages of their answers. As data collecting tool, a questionnaire which included structured items, a rating scale, and a Lickert-type attitude scale was used. For students' questionnaire it also included an open-ended follow-up questions part. The students' questionnaire was translated into Turkish and adapted for their perspectives. The study shows that most of both teachers and students perceive culture as a part of language learning/teaching process and believe in the necessity of integrating cultural content into language classes. The students generally have positive attitude towards target culture teaching since they think culture broadens their point of view and helps them understand other people. For the teachers, culture teaching helps their students to communicate better and to show respect for other cultures.Key Words: Culture teaching, cultural content, students' attitudes, students' perceptions, teachers' attitudes, teachers' perceptions, cultural awareness, foreign language teaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngiliz dilini öğretirken İngiliz/Amerikan kültürünün de öğretilmesinde öğretmen ve öğrencilerin tutum ve algıları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on the attitudes and perceptions of teachers and students on teaching culture in ELT
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSocial awareness
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmCultural effect
dc.subject.ytmLingvoculturel
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmAmerican culture
dc.identifier.yokid10089311
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413658
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess