Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Gülşen
dc.contributor.authorGüneş, Müge
dc.date.accessioned2020-12-06T16:08:40Z
dc.date.available2020-12-06T16:08:40Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105977
dc.description.abstractBu çalışma, Ufuk Üniversitesi Hazırlık Okulundaki öğretmenlerin bilgisayar teknolojisine olan tutumlarını ve onların teknolojiyi kullanma derecelerini amaçlamıştır. Ayrıca, dil öğretimi uygulamasında bilgisayar kullanımını etkileyen faktörler incelenmiştir. Bu çalışmaya 17 hazırlık okulu hocası katılmıştır. Veriler 17 öğretmene dağıtılan anketler ile toplanmıştır. Daha ayrıntılı veri toplamak için, yarı yapılandırılmış röportaj kullanılmıştır. Bütün öğretmenler ile görüşülmüştür. Sonuçlar, öğretmenlerin eğitim yaşantılarında bilgisayar teknolojisini kullanmaya karşı olumlu tutumları olduklarını belirtmiştir. Röportajlar da öğretmenlerin bilgisayarı hem kişisel hem de eğitimsel amaçlar için kullandıklarını doğrulayarak anket verileriyle tutarlı sonuçlar göstermiştir. Bunun yanı sıra, sonuçlar, dış ve fiziki faktörlerin öğretmenlerin bilgisayar kullanımını etkilediğini ortaya koymuştur.Anahtar SözcüklerTeknoloji tutumları, bilgisayar teknolojisi, bilgisayar-destekli dil öğrenimi.
dc.description.abstractThis study examined the attitudes of English language Instructors at Ufuk University Preparatory School toward computer technology and their levels of using technology. Moreover, the factors that affect the use of computers in language teaching practice were also investigated. 17 preparatory school instructors working at the school participated in the study. The data collected through questionnaires distributed to 17 teachers. In order to get in depth results, semi-structured interview were used. All 17 teachers were interviewed. The findings of the study indicated teachers have positive attitudes toward using computer technology in their teaching experience. The findings of the interview were consistent with the questionnaire data by indicating that teachers use computers for both their personal and educational purposes. Additionally, the results revealed that external and physical factors affect teachers' use of computers. Key wordsAttitudes toward technology, computer technology, computer-assisted language learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA study of teachers` attitudes toward computer technology and their use of technology at the preparatory school of Ufuk University
dc.title.alternativeUfuk Üniversitesi hazırlık okulundaki İngilizce öğretmenlerinin bilgisayar teknolojisi ve bu teknolojiyi kullanmalarına olan yaklaşımları üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmComputer technology
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.identifier.yokid10079663
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396637
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess