A study of teachers` attitudes toward computer technology and their use of technology at the preparatory school of Ufuk University
dc.contributor.advisor | Demir, Gülşen | |
dc.contributor.author | Güneş, Müge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:08:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:08:40Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105977 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Ufuk Üniversitesi Hazırlık Okulundaki öğretmenlerin bilgisayar teknolojisine olan tutumlarını ve onların teknolojiyi kullanma derecelerini amaçlamıştır. Ayrıca, dil öğretimi uygulamasında bilgisayar kullanımını etkileyen faktörler incelenmiştir. Bu çalışmaya 17 hazırlık okulu hocası katılmıştır. Veriler 17 öğretmene dağıtılan anketler ile toplanmıştır. Daha ayrıntılı veri toplamak için, yarı yapılandırılmış röportaj kullanılmıştır. Bütün öğretmenler ile görüşülmüştür. Sonuçlar, öğretmenlerin eğitim yaşantılarında bilgisayar teknolojisini kullanmaya karşı olumlu tutumları olduklarını belirtmiştir. Röportajlar da öğretmenlerin bilgisayarı hem kişisel hem de eğitimsel amaçlar için kullandıklarını doğrulayarak anket verileriyle tutarlı sonuçlar göstermiştir. Bunun yanı sıra, sonuçlar, dış ve fiziki faktörlerin öğretmenlerin bilgisayar kullanımını etkilediğini ortaya koymuştur.Anahtar SözcüklerTeknoloji tutumları, bilgisayar teknolojisi, bilgisayar-destekli dil öğrenimi. | |
dc.description.abstract | This study examined the attitudes of English language Instructors at Ufuk University Preparatory School toward computer technology and their levels of using technology. Moreover, the factors that affect the use of computers in language teaching practice were also investigated. 17 preparatory school instructors working at the school participated in the study. The data collected through questionnaires distributed to 17 teachers. In order to get in depth results, semi-structured interview were used. All 17 teachers were interviewed. The findings of the study indicated teachers have positive attitudes toward using computer technology in their teaching experience. The findings of the interview were consistent with the questionnaire data by indicating that teachers use computers for both their personal and educational purposes. Additionally, the results revealed that external and physical factors affect teachers' use of computers. Key wordsAttitudes toward technology, computer technology, computer-assisted language learning. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A study of teachers` attitudes toward computer technology and their use of technology at the preparatory school of Ufuk University | |
dc.title.alternative | Ufuk Üniversitesi hazırlık okulundaki İngilizce öğretmenlerinin bilgisayar teknolojisi ve bu teknolojiyi kullanmalarına olan yaklaşımları üzerine bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Computer technology | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.identifier.yokid | 10079663 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396637 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |