Show simple item record

dc.contributor.advisorCephe, Paşa Tevfik
dc.contributor.authorSubaşi, Mesrure Kivilcim
dc.date.accessioned2020-12-06T16:08:36Z
dc.date.available2020-12-06T16:08:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105975
dc.description.abstractBu tez İngilizce öğretmenlerinin kültürel deneyimlerinin dil öğretimleri üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Günümüzde kültürün önemi, kültürel farkındalık sonucu sahip olunan yetkinlikler ve kültürün dil öğretimindeki yerini incelemektedir. Öğretmenlerin kültürel deneyimlerini değerlendirmek için dil ve kültür eğitimi veren bölümlerin eğitim programları incelenmiştir. Çalışmaya TED Ankara Koleji Ortaokul ve Lisesi'nde çalışan 53 Türk öğretmen katılmıştır. Veriler açık uçlu anket ve Kültürlerarası Hassasiyet Envanteri kullanılarak toplanmıştır. Bu çalışmada nitel ve nicel metodlar kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, kültürel deneyimlerin öğretmenlerin dil öğretimlerine kültürü dahil etmelerine karşı olan tutumlarında olumlu etkisi olduğunu göstermiştir. Dolayısıyla, öğretmenlerin yeterli kültürel deneyime sahip olmaları gerekmektedir. Bu da, öğrenimleri boyunca alacakları kültür dersleri, yurtdışı seyahatleri ve hedef kültürden insanlarla iletişim halinde olmalarıyla sağlanabilir. Bu tezde ayrıca çalışmanın amacına bağlı olarak yapılabilecek diğer araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis thesis investigates how cultural experiences of instructors affect their language teaching. It analyses the significance of culture in the current era, competencies acquired when one has cultural awareness and the role of culture in language teaching. To evaluate the cultural experiences of instructors, curriculum of departments that provide language and culture education are inspected. The participants of the study are 53 non-native instructors of English, teaching at TED Ankara College Foundation Lower and Upper-Secondary School. The data were collected using two instruments: an open-ended questionnaire and Intercultural Sensitivity Scale. Qualitative and quantitative methods were used in the study. The findings revealed that cultural experiences have a positive impact on the attitudes of instructors towards implementing culture in their teaching. Thus, it is necessary that they have sufficient cultural background which is attainable through courses they get during their studies, visits abroad and interaction with people who are from the target culture. This thesis also presents suggestions for further research on the purpose of the study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of cultural experiences of English instructors on language teaching
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin kültürel deneyimlerinin dil öğretimi üzerinde etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmCultural effect
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmCultural characteristics
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10088100
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396642
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess