Jean Jacques Rousseau`nun siyaset felsefesinde insanın toplumsallaşması ve eğitim
dc.contributor.advisor | Akbulut, Örsan Öcal | |
dc.contributor.author | Böyükyilmaz, Kezban | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:08:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:08:25Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105970 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel sorunsalında, Rousseau'nun mevcut toplumsallaşmaya olan eleştirisi ve bu eleştirinin odağında bulunan insanın bütünlüğünün bozulması yer almaktadır. Ayrıca bu bütünlüğün bozulmasında mevcut toplumsallaşmanın etkili olması ile bütünlüğün göreli de olsa yeniden kurulmasında genel veya özel anlamda eğitimin etkisinin olup olmadığı tartışılmaktadır. Rousseau, buradan hareketle bir eğitim kavramı geliştirmektedir. Bu bağlamda tezde Rousseau ve eğitim merkeze alınmaktadır. Bu durumda Rousseau'ya özgü eğitim kavramı var mıdır? Rousseau'nun eğitim ve siyasete ilişkin düşünceleri, insan karakterinin doğaya göre biçimlenmesine odaklı olduğundan, eğitim, özgürlüğe geri dönüş ya da özgür olmak için önemli olmaktadır. Bu çalışmada aynı zamanda, Rousseau'nun toplum ve doğa kavramından yola çıkılarak, onun topluma ve doğaya dayanan eğitim felsefesine odaklanılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Rousseau, insan ve doğa, toplumsallaşma, olumlu eğitim, yurttaşlık eğitimi | |
dc.description.abstract | Main problematic of this study is consisting of, critiques of Rousseau on current socialisation and deterioration of the unity/integrity of society, who is at the focal point of these critiques. This study also examines the effects of current socialisation on deterioration of social integrity/unity , meanwhile the generic and particular effects of education on relative re-establishment of the unity/integrity is questioned. Starting from this standpoint, Rousseau develops an education concept. In this sense, Rousseau and education is the focal point of this thesis. In this case, is there an `education concept` peculiar to Rousseau? Since Rousseau's opinions on education and diplamacy are based on the idea of `formation of the human character depends on the nature`, education plays an important role on independency and gaining freedom. Starting from the Rousseau's Society and Nature Concept, it is focused on his `Education Philosophy` which depends on the society and the nature.Key Words: Rousseau, Human and Nature, Socialisation, Positive Education,Citizenship Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Siyasal Bilimler | tr_TR |
dc.subject | Political Science | en_US |
dc.title | Jean Jacques Rousseau`nun siyaset felsefesinde insanın toplumsallaşması ve eğitim | |
dc.title.alternative | In Jean Jacques Rousseau's political thought human's socialization and education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Freedom | |
dc.subject.ytm | Socialization | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Rousseau, Jean Jacques | |
dc.subject.ytm | Political philosophy | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.identifier.yokid | 10092139 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 413657 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Uluslararası İlişkiler Bilim Dalı |