Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut, Örsan Öcal
dc.contributor.authorBöyükyilmaz, Kezban
dc.date.accessioned2020-12-06T16:08:25Z
dc.date.available2020-12-06T16:08:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105970
dc.description.abstractBu çalışmanın temel sorunsalında, Rousseau'nun mevcut toplumsallaşmaya olan eleştirisi ve bu eleştirinin odağında bulunan insanın bütünlüğünün bozulması yer almaktadır. Ayrıca bu bütünlüğün bozulmasında mevcut toplumsallaşmanın etkili olması ile bütünlüğün göreli de olsa yeniden kurulmasında genel veya özel anlamda eğitimin etkisinin olup olmadığı tartışılmaktadır. Rousseau, buradan hareketle bir eğitim kavramı geliştirmektedir. Bu bağlamda tezde Rousseau ve eğitim merkeze alınmaktadır. Bu durumda Rousseau'ya özgü eğitim kavramı var mıdır? Rousseau'nun eğitim ve siyasete ilişkin düşünceleri, insan karakterinin doğaya göre biçimlenmesine odaklı olduğundan, eğitim, özgürlüğe geri dönüş ya da özgür olmak için önemli olmaktadır. Bu çalışmada aynı zamanda, Rousseau'nun toplum ve doğa kavramından yola çıkılarak, onun topluma ve doğaya dayanan eğitim felsefesine odaklanılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Rousseau, insan ve doğa, toplumsallaşma, olumlu eğitim, yurttaşlık eğitimi
dc.description.abstractMain problematic of this study is consisting of, critiques of Rousseau on current socialisation and deterioration of the unity/integrity of society, who is at the focal point of these critiques. This study also examines the effects of current socialisation on deterioration of social integrity/unity , meanwhile the generic and particular effects of education on relative re-establishment of the unity/integrity is questioned. Starting from this standpoint, Rousseau develops an education concept. In this sense, Rousseau and education is the focal point of this thesis. In this case, is there an `education concept` peculiar to Rousseau? Since Rousseau's opinions on education and diplamacy are based on the idea of `formation of the human character depends on the nature`, education plays an important role on independency and gaining freedom. Starting from the Rousseau's Society and Nature Concept, it is focused on his `Education Philosophy` which depends on the society and the nature.Key Words: Rousseau, Human and Nature, Socialisation, Positive Education,Citizenship Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleJean Jacques Rousseau`nun siyaset felsefesinde insanın toplumsallaşması ve eğitim
dc.title.alternativeIn Jean Jacques Rousseau's political thought human's socialization and education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFreedom
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmRousseau, Jean Jacques
dc.subject.ytmPolitical philosophy
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.identifier.yokid10092139
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413657
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineUluslararası İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess