Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının ve durumluk kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bilal, Zeliha Gülden | |
dc.contributor.author | Erdoğan, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:07:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:07:59Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105959 | |
dc.description.abstract | Akademik erteleme davranışı ile durumluk kaygı düzeyinin arasındaki ilişki ve cinsiyet, yaş ve kardeş sayısına göre her iki değişkenin farklılaşıp farklılaşmadığını incelenmiştir.Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin durumluk kaygı düzeyleri ile akademik erteleme davranışları arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Kız ve erkek öğrencilerin akademik erteleme düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup, erkek öğrenciler, kızlara göre daha fazla akademik erteleme davranışı göstermektedirler. Cinsiyet açısından sonuçlara bakıldığında, kız ve erkek öğrencilerin durumluk kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Benzer şekilde yaş ve kardeş sayısı ele alındığında kız ve erkek öğrencilerin akademik erteleme davranışları ile durumluk kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. | |
dc.description.abstract | Investigation of Academic Procrastination and State Anxiety Levels of University Preparatory Students In Terms of Various Variables. The results of the study indicated that academic procrastination and state anxiety scores of the students were significantly correlated. Secondly, the results of the one-way ANOVA analysis showed that only academic procrastination scores significantly differ for both gender, and that male students significantly presented more academic procrastination behaviors than female students. Thirdly, state anxiety scores did not show significant difference, which means there is no difference in terms of state anxiety levels of students in terms of gender. Finally, for variables of age and number of the siblings, neither academic procrastination behaviors nor state anxiety levels of the students showed significant difference. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının ve durumluk kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of academic procrastination and state anxiety levels of university preparatory students in terms of various variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Procrastination | |
dc.subject.ytm | Academic procrastination | |
dc.subject.ytm | State anxiety | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.identifier.yokid | 10110265 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 428345 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |