Show simple item record

dc.contributor.advisorPakkan, Gülsev
dc.contributor.authorApari, Eda
dc.date.accessioned2020-12-06T16:07:56Z
dc.date.available2020-12-06T16:07:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-03-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105958
dc.description.abstractBu çalışma, Ufuk Üniversitesi Hazırlık Okulundaki öğrencilerin en çok ve en az kullandıkları kelime öğrenme stratejilerini incelemek için yapılmıştır. Daha detaylı olarak, bu araştırmanın amacı Ufuk Üniversitesi Hazırlık Okulundaki öğrencilerin yeni bir kelimenin anlamını bulmak ve daha önce öğrendikleri bir kelimenin anlamını pekiştirmek için kullandıkları kelime öğrenme stratejilerinin türlerini ve sıklıklarını bulmaktır.Çalışmaya, Ufuk Üniversitesinde okuyan 350 hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Veriler, Schmitt'in Kelime Öğrenme Stratejileri Taksonomisi (1997) esas alınarak hazırlanan kelime öğrenme stratejileri anketleri ile toplanmıştır. 50 öğrenci ile bir pilot çalışma yürütülmüştür, ardından, 300 öğrenciye anketler dağıtılmıştır. Daha ayrıntılı veri toplamak için, yarı yapılandırılmış röportaj da kullanılmıştır. Rastgele seçilmiş 10 öğrenci ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır.Araştırmanın sonuçları, Ufuk Üniversitesi Hazırlık sınıfı öğrencilerinin en sık `Sosyal (Keşif) Stratejileri`ni kullandıklarını ortaya koymuştur. Buna karşılık, `Hafıza Stratejileri`nin en az kullanılan kelime öğrenme stratejileri olduğu bulunmuştur. Ayrıca, röportajların analizleri, iki dilli sözlük kullanmanın bir kelimenin anlamını öğrenmek için öğrenciler tarafından en yaygın başvurulan strateji olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThis study was carried out to investigate the most and least frequently used vocabulary learning strategies used by Preparatory School students at Ufuk University. More specifically, the aim of the current investigation is to find out types and frequency of vocabulary learning strategies which English Preparatory School students at Ufuk University employ to discover the meaning of a new vocabulary item and to consolidate the meaning of a vocabulary item once it has been encountered.350 students studying at preparatory school of Ufuk University participated in the study. The data were collected through vocabulary learning strategy questionnaires based on Schmitt's Taxonomy of Vocabulary Learning Strategies (1997). A pilot study was conducted with 50 students, then questionnaires were distributed to 300 students. In order to get in-depth data, semi-structured interviews were also used. Randomly selected 10 students were interviewed.The findings of the study revealed that English Preparatory class students at Ufuk University use the `Social (Discovery) Strategies` the most frequently. On the contrary, the least frequently used Vocabulary Learning Strategies are found to be `Memory Strategies`. Moreover, the analysis of the interview demonstrated that using a bilingual dictionary was reported to be the most commonly adopted strategy by the students to find out the meaning of a new word.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVocabulary learning strategies of preparatory school students at Ufuk University
dc.title.alternativeUfuk Üniversitesindeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin kullandıkları kelime öğrenme stratejileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-08
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmLearnin strategies
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10104428
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423522
dc.description.pages250
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess