Göreve dayalı öğretim tekniğinin öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmedeki etkisi
dc.contributor.advisor | Özkan, Neslihan | |
dc.contributor.author | Ceylan, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:07:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:07:51Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105956 | |
dc.description.abstract | CEYLAN, Tuğba. Göreve dayalı öğretim tekniğinin öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmedeki etkisi. Ankara, 2016Bu çalışmanın amacı göreve dayalı öğretim tekniğinin öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmedeki etkisini araştırmaktır. Ayrıca öğrencilerin ve okutmanların göreve dayalı öğretim tekniği konusundaki algıları incelenmiştir. Çalışmaya farklı bölümlerde çalışacak olan 84 hazırlık sınıfı öğrencisi katıldı. Veriler göreve dayalı öğretim tekniği anketlerinin Türkçe örnekleriyle toplanmıştır. Anketler her bir göreve dayalı etkinlikten sonra uygulanmıştır. Buna ek olarak, hazırlık öğrencilerine İngilizce öğreten 30 okutman bu çalışmada yer aldı ve okutmanların göreve dayalı etkinliklere karşı algıları İngilizce uygulanan anket ile toplanmıştır. Bunun yanında, göreve dayalı etkinlikleri yapan beş öğrenci ve dört okutman ile mülakatlar yapılmıştır. Anketlerden toplanan bilgiler nicelik olarak ve mülakatlardan toplanan veriler nitelik olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin hem task notları hem de sınav notları karşılaştırılmış ve sonuçlar buna göre yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları öğrencilerin ve okutmanların göreve dayalı öğretim tekniklerine karşı olan genel tutumlarının pozitif olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca öğrenciler ve okutmanlar ile yapılan mülakat sonuçlarının da pozitif olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, öğrencilerin yazma etkinlik notları ile sınavlarının yazma bölümündeki notları arasında olumlu bir ilişki olduğu ortaya çıkmış ancak öğrencilerin konuşma etkinlik notları ile sınavlarının konuşma bölümündeki notları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler: Göreve Dayalı Öğretim Tekniği, etkinlik, üretken beceriler | |
dc.description.abstract | CEYLAN, Tuğba. Effectiveness of Task Based Instruction in the improvement of students' productive skills; speaking and writing, Ankara,2016.The purpose of the research was to investigate the effectiveness of Task Based Instruction in improving students' productive skills; speaking and writing. Furthermore, students and instructors' perceptions of Task Based Instruction were examined. In total, 84 prep school students from different departments participated in the study. The data were collected through Turkish version of perception questionnaires of Task Based Instruction. Questionnaires were distributed to the students after each of eight treatment tasks. In addition to this, 30 instructors teaching English to prep school students also participated in the study and the findings of the instructors' perception of Task Based Instruction were collected through the English version of perception questionnaire. Besides, post treatment interviews were conducted with five students and four instructors. Data from questionnaires were analyzed quantitatively and data from interviews were analyzed qualitatively. Both the students' task grades and midterm grades were also compared to find out the effectiveness of tasks and the results were interpreted accordingly.The results demonstrated that the general perceptions of both the students and the instructors towards tasks taken part in their syllabuses were positive and the interviews with the students and instructors also resulted in positive. Additionally, it was also found out that while there was a positive relationship between writing task grades and writing parts of the midterm exam results, there was not a meaningful relationship between speaking task grades and the speaking parts of the midterm results.Key Words: Task-Based Instruction, effectiveness, productive skills | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Göreve dayalı öğretim tekniğinin öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmedeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effectiveness of task based instruction in improving students' writing and speaking skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Task-based instruction | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10104886 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423525 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |