Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnver, Özkan
dc.contributor.authorMermer, Burak
dc.date.accessioned2020-12-06T16:06:49Z
dc.date.available2020-12-06T16:06:49Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105929
dc.description.abstractSon yıllarda hizmet sektöründe müşteri beklentilerini dikkate alan yöntemleri geliştiren kuruluşların, rakiplerine göre avantaj elde ettikleri açık olarak görülmektedir. Bu avantajı sağlamada en önemli yaklaşımlardan biri toplam kalite anlayışının kurum kültürüne yaymakla mümkün olmaktadır. Zamanla kurum kültürüne yayılmaya çalışılan kalite uygulamalarının standart hale getirmek için çeşitli standartlar, ödüller ve akreditasyon kriterleri geliştirilmiştir.Bu proje ödevinin amacı; akreditasyon kavramı hakkında detaylı literatür bilgisi sunmak, akredite olmak isteyen bir sağlık kuruluşunun akreditasyon sürecinde hangi yolları izlemesi, neler yapılması gerektiğini ve hangi kriterlere göre akredite olacakları konusunda yol gösterici olmaktır.
dc.description.abstractIt is clearly observed that in the recent years the organizations in the services sector that develop techniques considering the customer expectations obtain an advantage compared to their competitors. One of the most important approaches in providing this advantage becomes possible by deploying the total quality understanding into the organizational culture. In time various standards, awards and accreditation criteria have been developed in order to standardize the quality applications that are attempted to be spread to the organizational culture.The aim of this project work is to offer detailed information on the literature about the concept of accreditation, to guide a health organization that wishes to be accredited for the routes to be followed during the accreditation process and to show the guiding principles for the procedures to be carried out and also to guide them about the relevant accreditation criteria.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleTürkiye`de sağlık kurumlarında akreditasyon
dc.title.alternativeAccreditation of health institutions in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-12
dc.contributor.departmentSağlık Kurumları İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.subject.ytmAccreditation
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality standards
dc.subject.ytmStandards
dc.identifier.yokid10120581
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446916
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess