The effects of using corpus-based materials in vocabulary instruction
dc.contributor.advisor | Özkan, Neslihan | |
dc.contributor.author | Çilak, Evin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:06:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:06:24Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105918 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma derlem temelli materyallerin hazırlık sınıfı öğrencilerinin kelime öğrenmeleri üzerindeki etkisini araştırmıştır. Çalışma aynı zamanda denek grubundaki katılımcıların bağlam temelli kelime öğretimine karşı tutumlarını incelemiştir. Son olarak, bağlam temelli kelime materyallerinin denek grubundaki öğrencilerde kelimeleri akılda tutma oranı üzerindeki etkisi belirlenmiştir. Çalışmaya, Ufuk Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencilerden 50'si katılmıştır. Veriler corpus temelli ve ders kitabı temelli ön testler ve son testlerle toplanmıştır. Ek olarak, denek grubundaki 10 katılımcıyla detaylı veri toplamak amacıyla görüşme yapılmıştır. Testlerin geçerliliğini sağlamlaştırmak için hazırlık sınıfındaki 50 aynı seviye öğrenciye testler uygulanmıştır. Denek grubu ve kontrol grubunun kelime öğrenme başarısında önemli bir fark olup olmadığını tespit etmek için, denek gruba ve kontrol grubuna ön testler ve son testler uygulanmıştır. Son testler uygulandıktan 2 hafta sonra, denek grubundaki katılımcıların kelimeleri akılda tutma seviyesini öğrenmek için son testler yeniden uygulandı. Ön ve son testlerden ve görüşmelerden elde edilen verilerin hem nicel olarak hem de nitel olarak analizi yapılmıştır. Ön testler ve son testlerden elde edilen veriler The Mann-Whitney U test, Paired sample t-test and Independent Sample t-test and Test Analysis Program ile incelenmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırmanın bulguları denek grubunun ve kontrol grubunun son testlerdeki sonuçları arasında önemli bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Son testlerde, denek grubu kontrol grubuna göre daha yüksek puan almıştır. Ayrıca, görüşmelerin analizi bağlam temelli kelime öğretme materyallerine karşı öğrencilerin pozitif tutumlarını göstermiştir. Son olarak, son testlerin analizi denek grubundaki öğrencilerin kelimeleri akıllarında tutma seviyelerinde bir düşüş olduğunu saptamıştır.Anahtar Sözcükler: Bağlam temelli metod, kelime öğretimi, akılda tutma | |
dc.description.abstract | This study investigated the effects of corpus-based materials on the vocabulary skills of Preparatory School learners. The study was also explored the perceptions of the learners in the experimental group towards corpus-based vocabulary teaching. Finally, the effect of corpus-based vocabulary materials on the retention rate of the experimental group was identified.50 preparatory school learners at the Ufuk University Preparatory School enrolled the study. The data were collected through corpus-based and course book based pre-tests and post-tests. Additionally, ten participants in the experimental group were interviewed so that in-depth data was collected. In order to assure the reliability of the tests, they were administrated to the 50 same level learners at the Preparatory school. To find out whether there was a significant difference between the vocabulary scores for the experimental group and the control group, a pre-tests and a post-tests were administered to both groups. Two weeks later the last post-tests, they were administrated again to the experimental group to determine retention level of the participants. All the data gathered from the pre-tests, post-tests and interviews were analyzed both quantitatively and qualitatively. The data obtained from the pre and post tests was analyzed with The Mann-Whitney U test, Paired sample t-test and Independent Sample t-test and Test Analysis Program, while the data gathered from the interviews was subjected to content analysis. The findings revealed that there was a significant difference between the results of the experimental group and the control group on the both post-tests: corpus-based and course book based. The experimental group had a higher score on the post-tests than the control group. The analysis of the experimental group interviews also indicated that the learners' positive attitudes towards corpus-based vocabulary materials. Lastly, the analysis of the last post-tests for retention rate of the experimental group showed a decrease in the scores.Keywords: Corpus-based method, vocabulary teaching, retention | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of using corpus-based materials in vocabulary instruction | |
dc.title.alternative | Derlem temelli materyallerin kelime öğrenimi üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-20 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Corpus-based activities | |
dc.subject.ytm | Context based approach | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Corpus | |
dc.subject.ytm | Corpus linguistics | |
dc.subject.ytm | Retention | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.identifier.yokid | 10143267 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 456584 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |