Show simple item record

dc.contributor.advisorGözüm, Ayşe Gözde
dc.contributor.authorÇelemli, Onur
dc.date.accessioned2020-12-06T16:06:05Z
dc.date.available2020-12-06T16:06:05Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105909
dc.description.abstractBu araştırmada, Frederik Herzberg'in Çift Faktör Teorisi'nde ortaya konmuş olan hijyen faktörleri (ücret, iş güvenliği, çalışma koşulları, denetim düzeyi ve niteliği, kişiler arası ilişkiler, çalışanın kişisel hayatı, statü) ve motivasyon faktörlerinin (başarı, tanınma, sorumluluk, işin kendisi, kişisel gelişim, yükselme) X ve Y kuşaklarının üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Motivasyon ve motivasyon kuramları, kuşak kavramı ve kuşak sınıflandırmasında olan Sessiz Kuşak, Bebek Patlaması Kuşağı, X Kuşağı, Y Kuşağı ve Z Kuşağının temel karakteristik özellikleri, kuşak farklılıklarının yönetimi ve Türkiye'deki kuşaklar hakkında literatür taraması yapılmıştır. Hijyen ve motivasyon faktörlerinin çalışma motivasyonlarını nasıl etkilediği konusunda X ve Y kuşaklarının düşüncelerini ortaya çıkarmak için anket uygulaması yapılmıştır. Toplanan veriler SPSS 13.0 İstatistik Analiz Programı yardımıyla analiz edilmiştir. Analizde çıkan sonuçlar tablolar halinde açıklanmış, elde edilen bulgular da oluşturulan hipotezlere göre yorumlanmıştır. Bu çalışma neticesinde, hijyen faktörlerinden ücret, çalışma koşulları, üstlerle ilişkiler, iş arkadaşları ile olan ilişkiler, çalışanın kişisel hayatı ve statü faktörlerinin X ve Y kuşağına mensup çalışanlar tarafından algılanış biçimlerinde bir farklılığın olmadığı; yine hijyen faktörlerinden olan iş güvenliği, denetimin düzeyi ve şirket politikası kavramlarının ise X ve Y kuşağı çalışanlar tarafından farklı algılandığı ve ayrıca motivasyon faktörlerinin (başarı, tanınma, işin kendisi, yükselme ve terfi) tamamının her iki kuşağa mensup çalışanları aynı yönde motive ettiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Herzberg, Motivasyon, Hijyen, Kuşak Kavramı, X Kuşağı, Y Kuşağı.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to figure out the effects of hygene factors (salary, job securitiy, work conditions, the degree and the quality of controlling, interpersonal relationships, the personal life of workers, status) and motivation factors (success, recognition, responsibilitiy, the work itself, self-improvement, progress) stated in Frederick Herzberg's The Two Factor Theory on X and Y generations. Motivation and motivation theories, characteristic features of Silents, Baby Boomers, X generation, Y generation and Z generation which are in the term of generation and generation classification, the management of generation differences and literature reviews about generations in Turkey has been studied. Questionaire application has been applied to find out the thoughts of X and Y generations about how hygene and motivation factors affect the working motivations. Collected data has been analyzed with the help of SPSS 13.0 Statistic Analyzes Programme. The results in analyses has been explained in charts and the findings which are obtained have been interpreted according to developed hypothesis.At the end of this study, it has been found that there is no difference in the perception of workers belonging to generation X and generation Y about hygene factors such as salary, working conditions, relationships with seniors and colleagues, worker's personal life and status; in addition, it has been concluded that hygene factors such as job security, the degree of controlling, and terms of company policies are perceived differently by workers of generation X and generation Y; and moreover, all of the motivation factors (success, recognition, the work itself, development and the promotion) have motivated the workers of each generations in the same way.Keywords: Herzberg, Motivation, Hygene, Generation, X generation, Ygeneration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFrederick Herzberg`in çift faktör kuramı`nın X ve Y kuşakları açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of Frederick Herzberg's two factor theory in terms of X and Y generations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-18
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmGeneration X
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmDual Factors Theory
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmHygiene
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmHerzberg
dc.identifier.yokid10140497
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456577
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess