The effects of the use of video on language skills improvement and student motivation
dc.contributor.advisor | Demir, Gülşen | |
dc.contributor.author | Gürsoy, Selvin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:06:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:06:00Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105907 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, İngiliz Dili Öğretimi'nde video kullanımının öğrenci motivasyonu ve dil becerilerinin gelişimi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma kapsamında ayrıca İngilizce derslerinde video kullanımı üzerindeki tutumları ve video kullanımının dil becerilerinin gelişmesi üzerindeki etkilerine olan düşünceleri araştırılmıştır.Araştırma için Ankara ilinde bulunan Atılım Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda farklı seviyelerde öğrenim gören 300 öğrenci üzerinde 22 soruluk bir anket uygulanmıştır ve 50 öğrenciyle soru cevap şeklinde birebir görüşme yapılmıştır. Anket uygulanan öğrencilerin derslerinde ders kitaplarında ve müfredatta bulunan video dersleri dışında ek bir video materyal kullanılmıştır. Görüşme yapılan öğrencilerin sınıflarında ise görüşme öncesinde ek bir video materyal işlenmiştir.Araştırmanın sonucunda İngilizce derslerinde video kullanımının son derece önemli olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrenciler video materyallerin öğrenmeleri üzerinde olumlu etkileri olduğuna inanmaktadır. Derslerde video materyal kullanımının kelime bilgilerini geliştirdiğini ve anlamalarını arttırdığını söylemiştir. Öğrenciler ayrıca video materyallerin konuşma ve dinleme becerilerini geliştirdiğini ve dilin gerçek hayattaki kullanımını görmelerini sağladığı konusunda düşüncelerini aktarmıştır. Öğrencilerin mülakata verdikleri cevaplarda video kullanımının motivasyonları üzerindeki etkileri üzerinde durulmuştur. Sonuçlar açıkça göstermiştir ki öğrencilerin video derslerine olan ilgileri oldukça yüksektir. Araştırmada video materyallerin yazma becerisi üzerindeki olumlu etkisinin de önemi vurgulanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study aimed to investigate the effects of the use of video in English Language Teaching on student motivation and language skills improvement. Within this research, the students' attitudes to the use of video in English lessons and their beliefs about the use of video on their skills improvement are also aimed to find out. The study was carried out over 300 students studying in Atılım University Preparatory School in Ankara in different language levels. A questionnaire of 22 questions and a structured interview are conducted. The results indicate that it is highly important to use videos during the lessons as the students believe that the videos have positive contributions to their learning. It is found that the use of video materials enhances the students' vocabulary and increases their comprehension. Students believe that the videos improve their speaking and listening skills and enable them to see the real use of the language. The motivational effects of the use of video are also emphasized in students' answers to the interview questions. The results clearly show that the student interest in the video lessons is significantly high. Although not highly recognized, the positive effects of the use of video materials on writing are also significant. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of the use of video on language skills improvement and student motivation | |
dc.title.alternative | Video kullanımının dil becerilerinin gelişimine ve öğrenci motivasyonuna olan etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Video supported teaching | |
dc.subject.ytm | Achievement motivation | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Student satisfaction | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.identifier.yokid | 10160797 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 477311 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |