Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, İlhami
dc.contributor.authorKiliçer, Fadime
dc.date.accessioned2020-12-06T16:04:52Z
dc.date.available2020-12-06T16:04:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105877
dc.description.abstractYapılarına göre değişiklik gösteren örgütlerin amaçları da kuruluş şekillerine göre muhtelif farklılıklar göstermektedir. Bir örgütün temelini, o örgütün aynı amaç ve hedef doğrultusunda etrafında toplanan ve bu uğurda çalışarak kolektif hareket eden bireyler oluşturur. Her geçen gün bireylerin ve örgütlerin yaşamlarının hızla değiştiği görülmektedir. Bir taraftan değişimlerle mücadele ederken, diğer taraftan bireyleri ve örgütleri yönetmek kolay değildir. Bireyleri ve örgütleri, mekanik işler yapan birimler olarak gören yaklaşımlar, insan kaynağını stratejik olarak değerlendirmekten uzak kalırlar. Örgütler artık yoğun bir rekabetin içerisinde varlığını devam ettirmeye çalışmaktadırlar. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda insan faktörü veriminin önemi tartışmasız olarak ortadadır. Bu noktada örgütler, kişilerin verimliliğini artırmalarında büyük sorumluluk yüklenmektedir. Çalışanların psikolojilerini ve iç dünyalarını yakından etkileyen örgüt iklimi ve örgütsel bağlılık kavramları gittikçe önem kazanmaktadır. Bu sebeple, konuyla ilgili daha önce yazılmış eserler incelenmiş ve ampirik çalışmalar değerlendirilmiştir. Üzerinde çokça çalışmanın yapıldığı konuların daha iyi anlaşılmasını sağlayacak şekilde, araştırmanın amacı ve hacmi çerçevesinde gerekli özetlemeler, düzenlemeler ve seçmeler özenle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada örgüt iklimi ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki hem kuramsal hem de ampirik düzeyde incelenmiştir. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın ham maddesi olan örgüt kavramının tanımı, çeşitleri, önemi; ikinci bölümde örgüte kimliğini kazandıran çalışanların davranışlarını etkileyen örgüt iklimi; üçüncü bölümde çalışanların çalıştıkları örgüte olan bağlılıklarının gücünü ifade eden örgütsel bağlılık; dördüncü bölümde ise Ankara'da bulunan Avrupa ve Orta Doğu'nun en büyük ticaret merkezi Otonomi'de uygulanan anket çalışması vasıtasıyla elde edilen bilgiler analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Söz konusu anket sosyo-demografik, örgüt iklimi ve örgütsel bağlılık olmak üzere üç alt bölümden oluşmaktadır.
dc.description.abstractOrganisations differentiate from each other in terms of their structures, purposes and establishment forms. Organisations compose of individuals who have same purpose and make effort in collaboration to make this purpose real. The life standards of both organisations and individuals are changing rapidly. It is not an easy process to manage organisations and members of them while struggling with this changing environment. The approaches which consider the organisations and individuals as presences that behave mechanically unable to evaluate human resources strategically. Nowadays, organisations are endeavouring to survive in this highly competitive environment. When all of these conditions are considered, the importance of productivity of individuals arises. Organisations are taking high responsibility to increase individuals' productivity. Organisational environment and commitment which effect the psychologies and inner worlds of individuals, are becoming increasingly important. Because of all these reasons, the literature and scientific studies which are subjected to organisational behaviour have been examined. The concentrated points of this subject have been analysed in a framework of this paper's scope and purpose to ensure understanding thoroughly and the results have been selected, organised and summarised carefully. In this paper the relationship between organisational climate and commitment is examined in terms of both hypothetical and empirical level. This study consists of four chapters. In the first chapter, the description of `organisation concept` which is the base of this study; in the second chapter, organisational climate which effects the behaviours of its members and determines identity of the organisation; in the third chapter organisational commitment which describes loyalty of the members to the organisation are identified. In the final chapter, the results of survey study that is conducted in Otonomi which is located in Ankara and is the largest trade centre of Europe and Middle East are given. This survey consists of three main parts as socio-demographic environment, organisational climate and organisational commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgüt ikliminin örgütsel bağlılığa etkileri: Ankara Otonomi`de yapılan bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of organisational climate on organisational commitment: A research conducted in otonomi in Ankara,
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-21
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmSocio-demographic characteristics
dc.identifier.yokid10225204
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531742
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess