Show simple item record

dc.contributor.advisorİkizler, Coşkun
dc.contributor.authorLüleci, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-06T16:04:22Z
dc.date.available2020-12-06T16:04:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105864
dc.description.abstractToplam kalite yönetimi günümüzde yaşamakta olduğumuz sürekli değişken iç ve dış çevre şartlarına kendini adapte etme yönü ile kuşkusuz, sağlık işletmelerinde de vazgeçilmez bir yönetim şekli olarak kabul görmektedir. Bu yüksek lisans tezinde birinci bölümde, toplam kalite yönetimi ve yönetim şekillerinin gereksinimlere göre doğuşu, ikinci bölümünde sağlık işletmelerinde toplam kalite yönetiminin temel öğelerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise sağlık işletmelerinin iç müşteri performansını etkileyen kişisel, kurumsal, yönetsel faktörlerin bir vakıf üniversite hastanesi olan Dr. Rıdvan Ege Sağlık Araştırma ve Uygulama Hastanesi personellerine uygulanan anket çalışması durum analizinin istatiksel yöntemlerle değerlendirilmesini içermektedir. Tez çalışmasında toplam kalite yönetiminin temelinde yatan en önemli unsurun insan olduğunu ortaya koyarak hastane personelinin motivasyonu hakkında bilgi edinmek, personelin memnuniyete göre görev dağılımı, iş tatmini, kuruma olan bağlılıkları ile ilgili konularda bilgi toplanarak personel performansının artırılması için temel bir harita çizilmesi, toplam kaliteye inancın durumunun öğrenilmesi, toplam kalite yönetiminin tatbik edilmesi ve geliştirilmesi için alınacak önlemlerin tespitinde ileride yapılacak analizler için öncü bir çalışma olması amaçlanmıştır.Anket çalışmasının sonucunda; araştırma için oluşturulan meslek grupları ile mesleklerini isteyerek seçmeleri, toplam kaliteye bağlılığın, yöneticilerinden takdir görme, hastaların tüm isteklerini karşılama dereceleri arasında ilişkili olduğu bulunmuştur. Katılımcıların cinsiyetleri ile kurumda yükselme imkânı, kurumda çalışma süreleri ile kurumun onlara sağlayacağı eğitim desteği düşüncesi, mesleğini isteyerek seçen personelin başarı duygusu hissetme sıklığı arasında istatistiksel anlamlı ilişki olduğuna dair yeterli kanıtlar elde edilmiştir. Bu sağlık kurumunda meslek gruplarının iş tatmini ve örgütsel bağlılığını etkileyen sorulara verdikleri önem dereceleri literatürü büyük oranda desteklediği sonucu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractTotal quality management with its ability to adapt into continuously changing internal and external circumstances is accepted as the irreplaceable management style in healthcare facilities without doubt. In the first part of this thesis, total quality management and generation of management styles due to demands were discussed. In the second part, basic elements of total quality management in healthcare facilities were included. The third part covered the findings of the survey implemented to Dr. Rıdvan Ege Hospital staff, which is a foundation university hospital. The survey questioned individual, institutional and managerial factors affecting the performance of internal clients at healthcare facilities.This study aimed to understand motivation of personnel, collect information about duty distribution according to staff satisfaction, job satisfaction and fidelity to the institution, and learn about the faith in total quality by underlining that human is the most important component of total quality management. Hereof, it was aimed to plot a roadmap to increase performance. It is expected that the results will promote further research about implementation of total quality management and determination of improvement measures. According to the findings, relations between profession groups and choosing their profession voluntarily, commitment to total quality, appreciation from supervisors and responding to all the needs of patients were evident. Moreover, the results provided evidence for statistically significant relations between gender and promotion expectations; experience in the institution and institution's support for further education; staff who have chosen their profession willingly and frequency of sense of achievement. In this facility, the results for job satisfaction and institutional commitment of profession groups were found to be parallel with the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık işletmeleri ve toplam kalite uygulamalarının hastane personeli performansına etkisi. Bir vakıf hastanesi örneği
dc.title.alternativeThe effect of healthcare facilities and total quality management implementations on performance of hospital staff: Case of foundation university hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHospital organizations
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmUniversity hospitals
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmAllied health personnel
dc.subject.ytmInternal customer
dc.subject.ytmPersonnel
dc.identifier.yokid10210048
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519347
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess