Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğru, Çağlar
dc.contributor.authorTemel, Merve
dc.date.accessioned2020-12-06T16:04:08Z
dc.date.available2020-12-06T16:04:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105858
dc.description.abstractEkonomi ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte, marka kavramı her geçen gün daha da önem kazanmakta ve birçok rakip markanın benzer özellikteki ürün ve hizmetleri aynı anda tüketicinin beğenisine sunulmaktadır. İşletmelerin kendi markalarını ön plana çıkararak farkındalık yaratmak ve varlıklarını sürdürebilmek için markalarına yatırım yapmak zorundadır. En iyi yatırım araçlarından biri de iyi bir marka imajı oluşturmaktan geçmektedir. Güçlü bir marka imajı yaratılması, tüketicinin zihninde o markaya dair olumlu çağrışımlar yapacağı için, markaya güven duymasını ve zamanla marka bağlılığının oluşmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada, araştırma konusu olarak rekabetin hiç bitmediği havacılık sektörü seçilmiş ve ülkemizde hizmet veren hava yolu firmaları üzerinden algılanan marka imajının, marka güveni ve marka bağlılığı ile olan ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. bu nedenle, araştırma kapsamında Ufuk Üniversitesi 2018 bahar dönemi Yüksek lisans öğrencilerinden 150 kişiye anket uygulanmış ve sonuçları değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractAlong with the technological and economic development, the concept of brand have been acquiring considerable significance. It can be seen that similar kind of products and services are offered by the rival brands to their customers at the same time period. Due to this intense competition, companies have to raise awaraness by bringing their brands to the forefront and invest in their brands in order to ensure the survival. One of the brand to be associated with positive customer perception, brand trust and loyalty are established in the course of time. In this paper, competitive aviation sector is chosen to analyze. The aim of the paper is to analyze relations among brand image, trust in brand and brand loyalty through the airline companies of Turkey. Hence, the questionnaire applied to 150 spring 2018 term Master's students of the University of Ufuk and results were evaluated in the scope of the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin algıladığı marka imajı, markaya duyulan güven ve marka bağlılığı ilişkisi: Bir alan araştırması
dc.title.alternativeRelations between the brand image perceived by the customers, customer trust in the brand and customer brand loyalty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-27
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand trust
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmGraduate students
dc.identifier.yokid10201290
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510735
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess