Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Niyazi
dc.contributor.authorYavuz, Mürvet
dc.date.accessioned2020-12-06T16:03:25Z
dc.date.available2020-12-06T16:03:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105839
dc.description.abstractKüreselleşmenin etkisi ile artan rekabet piyasası krizlerin bir çok türü ile karşılaşmamıza olanak tanımaktadır. Kriz algısının işletmeler üzerindeki yansımalarını incelediğimiz bu çalışmada kriz yönetiminin liderler ve yöneticiler tarafından nasıl algılandığına, işletmenin ihtiyaçlarına yönelik kriz yönetim modellerinin uygulanmasına ve krizlere sebep olan unsurların belirlenmesine,lider türlerinin kriz yönetimi üzerindeki etkisini anlamaya çalıştık.2007 yılı Global Finansal kriz sonrasında,dünyada ve ülkemizde kendini sürekli hissettiren kriz kavramı, stratejilerin doğru belirlenip resmi politikalar çerçevesinde uygulanması, halinde olası etkilerini hafifleteceği açıktır.Kriz dönemlerini başarı ile atlatmaları,kamuoyunda güven tazelenmesine ülkelerin ve buna bağlı olarak reel sektörün marka itibarının artmasına ve büyüme fırsatlarına yol açacaktır.
dc.description.abstractEver-expanding competition market, owing to the globalization tendency, witnesses many crises of different kind. Hereby with this study we initially scrutinized the perception of crisis and its impact on businesses. In this context, we sought to explore how the crisis management phenomenon is perceived by the leaders and managers as well as the impact of different types of leaders on inspection of causes of the crisis and on choice of appropriate crisis management models.The effects of economic depression environment, that has prevailed across the world as well as our country following the financial crisis of 2007, may surely be mitigated by employing affective and appropriate strategies and policies. Furthermore, a prospering crisis management is very likely to help the countries to restore the public trust concordantly with enhancement of brand value of the real economy, meanwhile, enabling a wide scale of new opportunities for further growth.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütlerde kriz yönetimi ve liderliğin önemi
dc.title.alternativeThe significance of crisis management and leadership within organizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-26
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid10213523
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511902
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess