Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğru, Çağlar
dc.contributor.authorMeriç, Elif
dc.date.accessioned2020-12-06T16:03:00Z
dc.date.available2020-12-06T16:03:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105828
dc.description.abstractİşletmeler, artan rekabet ortamında uzun süre ve verimli bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için çeşitli pazarlama stratejilerinden yararlanmak zorundadır. Bu nedenle firmalar, sayıları hızla artmakta olan ve insanların değer vererek anlamlandırdığı özel günleri fırsat olarak görmektedir. Tüketiciler bu özel günlerde kendi ihtiyaçları veya çevresindeki kişilere hediye verebilmek için mal ve hizmet satın almaktadır. İşletmeler ise tüketicilerin bu taleplerine karşı yılın bu zamanlarında konusuna uygun çeşitli isimlerle özel günlerde kampanyalar yapmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, özel günlerde yapılan bu fiyat indirim kampanyalarının tüketicilerin satın alma niyetleri ve satın alma davranışlarına etkisini ortaya koymaktır. Bu nedenle araştırma; Ankara ilinde ikamet eden 18 yaş üstü 205 tüketiciye yüz yüze anket uygulanarak veriler toplanmıştır. Elde edilen verilere; korelasyon, basit doğrusal regresyon ve hiyerarşik regresyon analizi uygulanarak çıkan sonuçlar değerlendirilmiştir. Analizin sonucunda özel gün indirimlerinin tüketicilerin satın alma niyetleri ve satın alma davranışları arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü etkisinin olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractBusinesses have to benefit from various marketing strategies in order to survive in a competitive environment for a long time and efficiently. Hence, businesses consider those special days which grows in numbers and are valued by people as opportunities. On these special days, consumers purchase goods and services to give gifts to people around them or to buy their own needs. Businesses, on the other hand, are campaigning against these demands of consumers on special days with various names appropriate to their subject at this time of the year. Therefore, the aim of the study is to determine the effect of special days campaigns on consumers' purchasing intentions and buying behaviors. In this study, data were collected by applying face to face questionnaire to 205 consumers over 18 years of age living in Ankara. The results were evaluated by using the correlation, regression and hierarchical regression analysis. As a result of the analysis; it was observed that special day discounts had a statistically significant and positive effect on consumers' purchasing intentions and buying behaviors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖzel gün indirimlerinin tüketicilerin satın alma niyeti ve satın alma davranışına etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of special day discounts on consumers' purchase intention and purchasing behavior
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial days
dc.subject.ytmDiscount
dc.subject.ytmDiscount sales
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmPricing
dc.identifier.yokid10314607
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597971
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess