Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabıyık, Ceyhun
dc.contributor.authorTümer, Meriç
dc.date.accessioned2020-12-06T16:02:55Z
dc.date.available2020-12-06T16:02:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105826
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği bir ortamda görsel ögelerin dinleme kavrayışı üzerine olan etkisini incelemeyi hedeflemektedir. Atılım Üniversitesi'nden 100 adet B1 (CEFR) seviyesinde katılımcı seçilmiştir. Uygulama olarak geleneksel bir dinleme sınavı, sınav kâğıtlarında fotoğraflar bulunan bir dinleme sınavı ve girdi olarak video kullanan bir dinleme sınavı kullanılarak bu üç yöntemin öğrencilerin dinleme kavrayışı üzerine etkisinin olup olmadığı görülmeye çalışılmıştır. Farklı metin türlerindeki etkilerini görmek için, bu ölçümlerde diyalog ve ders anlatımı olmak üzere iki farklı metin türü kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, üç farklı grup toplam puanlar karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Ancak, sınav kâğıtlarında fotoğraflar olan grup ve girdi olarak video kullanılan grup, geleneksel dinleme grubuna göre diyalog türü metinlerde anlamlı bir şekilde daha iyi sonuçlar vermiştir. Aynı üç grup için ders anlatımı türü metinlerde anlamlı bir sonuca varılamamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the impact of visual elements on listening comprehension in an EFL environment. A sample of 100 participants, B1 (CEFR) level students, from Atılım University was selected. A traditional listening test, a listening test with images on the assessment sheets and a listening test using a video as a channel of input were conducted to see if these three delivery methods have an effect on learners' listening comprehension. To see the difference between different listening text types, there were two different parts in this assessment; dialogue and lecture parts. Results indicated that there was not a significant difference between the three groups in terms of participants' overall assessment scores. However, the learners in the listening test with images on the assessment sheet and the learners in the listening test with video as a channel of input performed better than their peers in traditional listening group in terms of dialogue comprehension scores. There was not a significant difference between the three groups in terms of lecture comprehension scores.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA study on using visual elements in assessing listening comprehension
dc.title.alternativeDinleme kavrama becerisinin ölçülmesinde görsel ögelerin kullanılmasının etkisi üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-27
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmListening-understanding
dc.subject.ytmAudiovisual aids
dc.subject.ytmAudio-visual materials
dc.identifier.yokid10316143
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605006
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess