Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğru, Çağlar
dc.contributor.authorGüllüce, Nurgül
dc.date.accessioned2020-12-06T16:02:24Z
dc.date.available2020-12-06T16:02:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105812
dc.description.abstractUluslararasılaşma sürecini, işletmelerin kendi sınırları dışında farklı ülke ya da ülkelerde faaliyette bulunmaları olarak değerlendirmek mümkündür. Bu süreçte, işletmeleri iç pazardan dış pazarlara doğru iten çeşitli faktörler bulunmaktadır. İşletmeler, sahip oldukları pazarları çeşitlendirerek pazar payını arttırmak, yüksek karlar elde edebilmek, farklı uluslarda faaliyette bulunan rakipleri ile rekabet ortamında mücadele edebilmek gibi çeşitli sebeplerle uluslararasılaşma süreçlerine girmektedirler.Bu aşamada, uluslararası işletmelerin amaçladıkları performans düzeyini sağlayabilmeleri açısından, ilişkide bulundukları ülkelerin kültürel özelliklerine hakim olmaları son derece önem arz etmektedir.Kültür, toplumları oluşturan bireylerin yaşam şeklini, tarihini, alışkanlıklarını, inançlarını, tüm hayatını kapsayarak; sahip olduğu çeşitli normlar neticesinde bireylerin birbirleriyle sağlıklı ilişkiler kurarak, birlik ve bütünlük içerisinde yaşamalarını sağlayan ve sosyalleşme sürecini oluşturan kurallardır.Kültürü oluşturan faktörleri dil, tutum ve inançlar, estetik, kahramanlar, normlar, değerler ve din olarak sınıflandırmak mümkündür.Mevcut çalışmanın birinci bölümünde kendi sınırları içerisinde faaliyet gösteren ulusal işletmelerin, uluslararasılaşma süreçleri ve nedenleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgilendirme yapılmıştır. İkinci bölümde ise, işletmelerin ilişkide bulundukları ülkelerin kültürel özelliklerine hakim olmalarının önemini belirtmek amacıyla, kültür kavramına ve bu kavramı oluşturan unsurlara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde farklılık kavramı, kültürel farklılıklarla ilgili yapılan araştırmalar ile farklı kültürlerde uygulanan yönetim anlayışlarına değinilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise, farklı sektörlerde faaliyet gösteren beş ayrı uluslararası işletmenin kültürel farklılıklara bakış açıları ile ilgili olarak gerçekleştirilen araştırma ve sonuçlarından söz edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Uluslararası İşletme, Uluslararasılaşma, Kültür, Kültürün Öğeleri, Kültürel Farklılık, Yönetim, Kültürel Farklılıkların Yönetimi
dc.description.abstractIt is possible to consider the process of internationalization as having activities in different countries or countries outside of their borders. In this process, there are several factors driving businesses from the internal market to foreign markets. Businesses are entering into internationalization processes for a variety of reasons such as increasing their market share by diversifying their markets, achieving high profits, and competing with competitors operating in different countries in a competitive environment.At this stage, it is crucial that international companies have to master the cultural characteristics of the countries to which they relate in order to achieve the level of performance they are aiming for.Culture includes the way of life, history, habits, beliefs, and the whole life of the individuals who make up the societies; are the rules that establish individuals' healthy relations with each other in terms of the various norms that they have, which enable them to live in unity and integrity and constitute the process of socialization.It is possible to classify cultural factors as language, attitude and beliefs, aesthetics, heroes, norms, values and religion.In the first part of the present work, information on the internationalization processes, causes and historical developments of the national enterprises operating within their borders has been given. In the second part, the concept of culture and the elements that make up this concept are included in order to indicate the importance of having the cultural characteristics of the countries to which they relate. In the third chapter, the concept of difference, the researches on cultural differences and the management approaches applied in different cultures are mentioned. In the last part of the study, it is mentioned about the research and results of five different international enterprises operating in different sectors related to cultural differences.Key words: International Business, Internationalization, Culture, Cultural Items, Cultural Diversity, Management, Cultural Diversity Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerin uluslararasılaşma süreçlerinde toplumların kültürel özelliklerinin yönetim üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cultural properties of societies on management in internationalization processes of enterprises
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-15
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmInternationalization
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmCultural characteristics
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmCultural difference
dc.subject.ytmBusiness management
dc.identifier.yokid10230350
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536741
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess