Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnver, Özkan
dc.contributor.authorSezgin, Seda
dc.date.accessioned2020-12-06T16:01:50Z
dc.date.available2020-12-06T16:01:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105797
dc.description.abstractE-ticaretin tüketiciler tarafından gün geçtikçe daha fazla tercih edilmesi nedeniyle, lojistik süreçler değişime uğramıştır. Bu süreçlerin sistemsel olarak yürütülebilmesi için bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak e-lojistik kavramı ortaya çıkmıştır. Bu tez çalışmasında, son kullanıcıların internet üzerinden yaptıkları alışveriş sonrası yaşadıkları deneyimler, iletişim, teslimat ve ürün olmak üzere 3 farklı boyutta incelenmiştir. Bu inceleme için hazırlanmış olan anket, Ankara'da 100.yıl İşçi Blokları mahallesinde ikamet etmekte olan 701 kişi tarafından cevaplanmıştır. Verileri analiz etmek için SPSS 24 istatistik paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi için frekans tabloları ve belirlenen hipotezlerin test edilmesi için, Ki-Kare ve Mann Whitney testleri kullanılmıştır. Geleneksel lojistik şirketlerinin gelişen teknolojiye ayak uyduramaması ve bu sebeple artan e-ticaretin ve buna bağlı olarak artan taleplerin karşılanamaması sonucunda, son yıllarda Türkiye'de yalnızca e-ticaret sektörü için özelleştirilmiş ve geliştirdikleri e-lojistik sistemleri, e-ticaret sitelerine entegre edebilecek altyapıya sahip, 3. Ve 4. Parti lojistik sağlayıcıları ortaya çıkmıştır. Bu anketten elde edilen verilere göre, e-ticaret işletmelerinin müşteri kaybını önlemelerine ve müşteri memnuniyetini geliştirmelerine yönelik hizmet vermeyi amaç edinen 3. Ve 4.parti lojistik sağlayıcıları için geliştirilmiş olan öneriler, lojistik süreçlerde kullanılmak üzere rehber olarak alınabilir.
dc.description.abstractSince e-commerce is preferred more by the consumers, logistcs processes have been altered. The notion of e-logistics has emerged to handle the logistics processes by using information and communication technologies. In this thesis, the experience of the end users after internet shopping is examined in three different dimensions which are communication, delivery and product. The questionnaire prepared for this thesis study was answered by 701 people who is residing in 100.Yıl Isci Bloklari district in Ankara city. Statistical program SPSS 24 was used to analyze the results of this questionnaire. Analysis of the collected data, frequency tables were used and to test the hypotheses, Chi-Square and Mann Whitney tests were applied. The traditional logistics companies were failing to adapt the evolving technology, so 3rd and 4th party logisctics providers have emerged in Turkey to meet the increasing demand which caused by the increasing e-commerce. These providers have insfrastructure and ability to integrate the e-logistics systems which are customized only for e-commerce sites. The suggestions developed according to the data can be used as a guide by the 3rd and 4th party logisctics providers which are aiming to provide service to prevent the customer loss and improve the customer satisfaction in e-commerce operations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleE-ticaretin lojistik süreçler üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of e-commerce on logistics processes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-31
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmTrade
dc.identifier.yokid10236508
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544260
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess