Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Gülşen
dc.contributor.authorKaratokuş, Sultan
dc.date.accessioned2020-12-06T16:01:48Z
dc.date.available2020-12-06T16:01:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105796
dc.description.abstractDramanın eğitime olan katkıları birçok araştırmacı tarafından ortaya konulmasına rağmen, öğretmenlerin öğretme sürecinde dramayı hangi kapsamda kullandıkları ya da öğretmenlerin drama kullanmalarına engel olarak algıladıkları faktörlerin ne olduğu konusunda yeterli araştırma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, İngilizce okutmanlarının drama hakkındaki genel anlayışlarını ve İngilizce öğretminde drama kullanımına yönelik algılarını araştırmaktır. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin drama kullanımını engelleyen olası faktörler de araştırılmıştır.Çalışmaya Ankara ilinde bulunan üç farklı üniversitenin İngilizce hazırlık departmalarında görevli 20 İngilizce okutmanı katılmıştır. Çalışmada veriler, nitel araştırma stratejisi metoduyla toplanmıştır. Öğretmenlerin dramaya yönelik algılarının kapsamlı bir şekilde anlaşılması amacıyla, 20 okutmana, 10 adet açık uçlu sorudan oluşan yazılı bir anket uygulanmıştır. Her soru elle kodlama tekniğiyle kodlanmış ve ilgili kategoriler oluşturulmuştur.Çalışmanın sonucunda, öğretmenlerin İngilizce dersinde drama kullanımına yönelik oldukça olumlu algılarının bulunduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn spite of the fact that, applying drama to teaching has been found by a large number of researchers as beneficial, the scope to which teachers use drama in their teaching process and the factors that teachers perceive as obstacles that prevent them implementing drama to their teaching, has not been fully investigated.The purpose of this study was to explore English Instructors' general knowledge about drama as a teaching tool and their perceptions of drama as a teaching tool in English language education. The possible factors that hinder the use of drama in language teaching practice were also investigated.The study group included 20 preparatory school instructors from three different universities in Ankara, Turkey. In the study, the data were gathered through qualitative research strategy. To get an in-depth understanding about the perceptions of teacher, a written interview which consists of 10 open-ended questions, was administered to 20 instructors. Each questions were analyzed through hand coding technique and related categories were created.The findings of the study revealed that most instructors have relatively positive perceptions of using drama in English language teaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn analysis of teachers` perceptions on using drama in English classes
dc.title.alternativeÖğretmenlerin İngilizce dersinde drama kullanımına yönelik algılarının bir analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-31
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmDrama techniques
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10236540
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544385
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess