The effects of Flipped Learning Model in teaching English grammar
dc.contributor.advisor | Pakkan, Gülsev | |
dc.contributor.author | Seçilmişoğlu, Ceren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:01:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:01:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105790 | |
dc.description.abstract | Teknoloji alanındaki ilerlemeler, dil öğretiminde geleneksel sınıf ortamında gözlenen ortam yerine farklı bir yöntemin kullanımını mümkün kılar. Böylece sınıfta yapılan açıklama ile kaybedilen zaman ve verilen ev ödevi, evde seyredilmesi tasarlanan öğretici ders videoları ve sınıfta yapılan konu alıştırmaları ile yer değiştirir. Bu öğretim yöntemi, yani Flipped Learning Model (Ters-Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli), `düz anlatım tekniği`nin olumlu yanları ile `etkin öğrenme`yi birleştirir.Öğrencilerin Ters-Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli hakkındaki düşünceleri ve dil bilgisi öğrenimindeki başarılarının etkisini ölçen bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Denge Eğitim Bilim ve Sanat Anadolu Lisesi'nde B2 seviyesindeki iki sınıfta (kontrol ve denek) toplam 22 öğrenciye uygulanmıştır. Veriler deneysel desen / eşdeğer olmayan kontrol grubu tasarımı uygulamasını içeren karma araştırma yöntemi yoluyla toplanmıştır. Esas odak noktası, beş dil bilgisi testi için uygulanan öntest ve sontestlerden toplanmış nitel veriler olsa da nicel veriler için öğrencilerin modele karşı tutumunu ölçmek amacıyla bir Likert türü ölçekli anket ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Üçleme, çalışmanın güvenirlik ve geçerliğini arttırmayı hedeflemiştir.Dil bilgisi konularına aşinalık ve teknolojik aletlerin kullanımı gibi teşhis edilen sınırlamalara rağmen sonuçlar Ters-Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli uygulamasıyla İngilizce öğretilen öğrencilerin kontrol grubundakilerden daha yüksek bir performans sergilediklerini ortaya çıkardı. Ek olarak, öğrencilerin olumlu fikirlerini araştıran hem verilen anket hem yapılan görüşmeler, evde dil bilgisi konularına çalışma ve sınıf zamanını daha etkili etkinliklere ayırma uygulamasının daha uygun olduğunu gösterdi.Anahtar kelimeler: Yabancı Dil Öğrenimi, Ters-Yüz Öğrenme Modeli, Öğretici Ders Videoları, Öğrenen Özerkliği, Yapısalcı Kuram, Harmanlanmış (Karma) Öğrenme, İşbirlikli Öğrenme, Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi, Teknoloji Destekli Dil Öğrenimi | |
dc.description.abstract | The technological advancements enable an inverted method in teaching a language instead of the scenario in a traditional classroom. Thus, wasting class time on explanation and assigning homework are shifted to having lectures through videos at home and doing practice in class. This reversed way of teaching, Flipped Learning Model, blends active learning with the advantages of direct instruction.Examining the effectiveness of Flipped Learning Model on students' perceptions and achievement through teaching grammar, this study was implemented to 22 students in two B2 level classes (experimental and control) at Denge Academy of Science and Art Anatolian High School during the spring semester of 2017-2018 school year. The data were collected through a mixed-method approach with the application of quasi-experimental research design / non-equivalent control group design. Although the principal focus was on the quantitative data gathered through pre- and post- tests for five grammar points, a Likert-scale questionnaire of students' attitudes towards the model and a semi-structured interview were administered for gathering qualitative data. The triangulation aimed at increasing the validity and reliability of the study.Notwithstanding limitations identified, such as their familiarity with the grammar points and the use of technological devices, the results revealed that the students who were taught English grammar through Flipped Learning Model produced a higher performance than that of the control group. Additionally, both the questionnaire and the interview exploring students' positive reflection on the model showed that the implementation of studying grammar at home and allocating in-class time for more effective activities were considered viable.Key words: Foreign Language Learning, Flipped Learning Model, Instructional Videos, Learner Autonomy, Constructivism, Blended Learning, Cooperative Learning, Computer Assisted Language Learning, Technology Enhanced Language Learning. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of Flipped Learning Model in teaching English grammar | |
dc.title.alternative | Ters-Yüz Eğitim Modelinin İngilizce dil bilgisi öğretimindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-05 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Linguistics | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.subject.ytm | Computer assisted language education | |
dc.identifier.yokid | 10235061 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 538513 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |