Etkin okul yönetimi sürecinde akademik yöneticilerin `Yönetim bilişim sistemleri` kullanımına yönelik görüşleri
dc.contributor.advisor | Ünlü, Mesut | |
dc.contributor.author | Mutugu, Erol | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:01:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:01:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105786 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, etkin okul yönetimi sürecinde akademik yöneticilerin Yönetim Bilişim Sistemleri kullanımına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleşmiştir.Bu araştırma, 2017-2018 bahar döneminde Gaziantep Üniversitesinde yansız olarak seçilen 208 akademik yöneticinin görüşleri doğrultusunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın gerçekleştirilmesi için veri toplama aracı olarak anket oluşturulmuştur. Anket içeriğinin oluşturulmasında alan yazın taraması ve ilgili sistemleri kullanan birkaç yönetici ile görüşmeler yapılmıştır. Geliştirilen anket aracılığıyla pilot ve asıl uygulama yapılarak yöneticilerin görüşleri alınmıştır.Yöneticilerin YBS kullanımına yönelik görüşlerinin cinsiyet faktörüne göre anlamlı farklılığa sahip olup olmadığı bağımsız örneklem t testi ile analiz edilmiştir. Yaş ve yöneticilik tecrübelerine göre anlamlı farklılık tek yönlü varyans analizi testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları .05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Cinsiyet faktörü göz önüne alındığında hem erkek hem de kadın yöneticiler EBYS uygulamasının kurum içi iletişimde faydalı olduğunu belirtmektedirler. Cinsiyet faktörü göz önüne alınarak yapılan t testi analizi yöneticilerin EBYS kullanımı ile ilgili görüşlerinde anlamlı bir farklılık olmadığını göstermektedir. Erkek yöneticiler Akademik E-posta uygulamasının kurumsal organizasyon yapısına uygun olduğunu belirtirlerken kadın yöneticiler Akademik E-posta kullanımının resmi nitelikli bilgi alışverişinde uygun olduğunu belirtmektedirler. Akademik E-posta takvim uygulamasında görev dağılımının kullanılması yönünde hem erkek hem de kadın yöneticilerin kararsız oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyet faktörü göz önüne alınarak yapılan t testi analizi yöneticilerin Akademik E-posta kullanımı ile ilgili görüşlerinde kadın yöneticilerin lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Hem erkek hem de kadın yöneticilerin E-Kayıt sistemini dönem başında ders açma ve müfredat oluşturma amacıyla kullandıkları sonucu elde edilmiştir. Cinsiyet faktörü göz önüne alınarak yapılan t testi analizi yöneticilerin E-Kayıt sistemi kullanımı ile ilgili görüşlerinde anlamlı bir farklılık olmadığını göstermektedir. İBS uygulamasının güvenliği konusunda hem erkek hem de kadın akademik yöneticilerin kararsız oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyet faktörü göz önüne alınarak yapılan t testi analizi yöneticilerin İBS kullanımı ile ilgili görüşlerinde anlamlı bir farklılık olmadığını göstermektedir. Yaş faktörü dikkate alınarak yapılan tek yönlü varyans analizi; yöneticilerin Akademik E-posta kullanımı ile ilgili görüşlerinde 26-35 yaş aralığında bulunan yöneticilerin lehine anlamlı farklılık olduğunu, İBS kullanımı ile ilgili görüşlerinde ise 56-65 yaş aralığındaki yöneticilerin lehine anlamlı farklılık olduğunu göstermektedir. Bu bulgular EBYS ve E-Kayıt uygulamalarında anlamlı farklılık olmadığını göstermektedir. Yöneticilik tecrübesi faktörü dikkate alınarak yapılan tek yönlü varyans analizi; yöneticilerin EBYS kullanımı ile ilgili görüşlerinde 9-17 yıl arası yöneticilik tecrübesine sahip yöneticilerin lehine anlamlı farklılık olduğunu, E-Kayıt kullanımı ile ilgili görüşlerinde 1-8 yıl ve 9-17 yıl arası yöneticilik tecrübesine sahip yöneticilerin lehine anlamlı farklılık olduğunu, İBS kullanımı ile ilgili görüşlerinde de 9-17 yıl arası yöneticilik tecrübesine sahip yöneticilerin lehine anlamlı farklılık olduğunu göstermektedir. Bu bulgular Akademik E-posta uygulamasında anlamlı farklılık olmadığını göstermektedir. | |
dc.description.abstract | This research was carried out to determine the opinions of academic manager on the use of Management Information Systems in effective school management process.This research was carried out in line with the views of 208 academic manager working at Gaziantep University in the spring of 2017-2018. For the realization of the study, a questionnaire was created as a data collection tool. In order to establish the content of the questionnaire, interviews were made with several manager using literature review and related systems. The opinions of the managers were taken by the pilot and the actual application through the developed questionnaire.The arithmetic mean, standard deviation and percentage of the data obtained as a result of the collection of the data were calculated by using SPSS 21.0 package program. The independent t-test was used to determine whether there were significant differences between managers according to their gender. According to age and management experience, significant difference was analyzed by ANOVA test. Analysis results were evaluated at .05 significance level. Considering the gender factor, both male and female managers state that the implementation of the EDMS is beneficial in internal communication. The t-test analysis, which is based on the gender factor, shows that there is no significant difference in the opinions of the managers about the use of EDMS. While male executives state that the Akademic Mail application conforms to the organizational structure of the organization, female managers state that the use of Akademic Mail is appropriate for the exchange of official information. Both male and female managers have been found to be unstable in the use of task distribution in Akademic Mail calendar implementation. T-test analysis based on gender factor shows that there is a significant difference in the opinions of managers about the use of Akademic Mail in favor of women managers. Both male and female managers have obtained the result of using the E-Registration system at the beginning of the semester for the purpose of opening courses and creating curriculum. T-test analysis based on gender factor shows that there is no significant difference in the opinions of managers about the use of E-Registry system. Both male and female academic managers have been found to be unstable about the safety of IKS practice. T-test analysis based on gender factor shows that there is no significant difference in the opinions of administrators about the use of IKS. ANOVA analysis based on age factor; There is a significant difference in favor of managers who are in the 26-35 age group in their opinions on the use of Akademic Mail. Similarly, in their opinions on the use of IKS, there is a significant difference in favor of managers in the 56-65 age group. These findings show that there is no significant difference in the EDMS and E-Registry applications. ANOVA analysis based on management experience factor; It is seen that there is a significant difference in favor of the managers who have management experience between 9 and 17 years in the opinions of managers about the use of EDMS. Similarly,in their opinions on the use of E-Registration, there is a significant difference in favor of the managers who have managerial experience between 1-8 years and 9-17 years. Similarly, in their opinions on the use of IKS, there is a significant difference in favor of the managers with management experience of 9-17 years. These findings indicate that there is no significant difference in Akademic Mail application. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Etkin okul yönetimi sürecinde akademik yöneticilerin `Yönetim bilişim sistemleri` kullanımına yönelik görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of managers on the use of management information system in the effective school management process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-14 | |
dc.contributor.department | Yönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Academic self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Academic studies | |
dc.subject.ytm | Academic leadership | |
dc.subject.ytm | University management | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Management information systems | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.identifier.yokid | 10238027 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 545131 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim Bilişim Sistemleri Bilim Dalı |