Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnver, Özkan
dc.contributor.authorÖzcan, Burhan
dc.date.accessioned2020-12-06T16:01:05Z
dc.date.available2020-12-06T16:01:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105777
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; hizmet sektörü çalışanlarının yaşamış oldukları psikolojik sorun ve şikâyetlerin sebepleri ile bu sebeplere olan algı hassasiyetini belirlemek amacıyla demografik bakımdan anlamlılık düzeyini belirlemektir.Çalışmanın tüm bölümlerinde konunun daha iyi anlaşılması için araştırma konusu içerisine giren birçok yayından faydalanılmıştır. Faydalanılan araştırma yayınları incelenerek literatür taraması yapılmıştır.Araştırmanın ilk bölümünde hizmet kavramı, psikoloji kavramı, çalışma hayatında yaşanan psikolojik sorun ve şikâyet nedenleri, hizmet sektöründe yaşanan psikolojik sorunlar ve şikâyetlere bağlı olarak ortaya çıkan sorunlardan bahsedilmiştir.İkinci bölümde, psikolojik sorun ve şikâyetlerin tarafları, sorun ve şikâyetlerin taraflar üzerindeki sonuçları ve psikolojik sorun/şikâyetlerle başa çıkma yollarına yer verilmiştir.Üçüncü bölümde, hizmet sektöründe yaşanan psikolojik sorunlar/şikâyetler üzerine yapılmış alan çalışması yer almaktadır. Ankara il sınırları içerisinde bulunan hizmet çalışanlarının psikolojik sorun ve şikâyetlerinin nedenleri belirlenmek istenmiştir. Araştırmada hizmet sektörü çalışanlarının demografik özelliklerine göre psikolojik sorun ve şikâyetleri saptanmak istenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, hizmet sektöründe yaşanan psikolojik sorun ve şikâyetler demografik bakımından farklılık göstermemektedir. Anahtar Sözcükler: Çalışma, Hizmet, Sektör, Problem, Hizmet Sektörü, Psikoloji ve Psikolojik Sorunlar/Şikâyetler.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the reasons of psychological problems/complaints of the service sectors workers and to determine the meaninig fulness level of sensation at demograf hically.In every secton of this study, to made the subject mare understandable, it is made the most of many other related publishings. A literature scanning is put throgh as a coming out of the publishings analysis.At the first section of the study, it is mentioned about the concepts of service and psycholog, the reasons os psychological problems/complaints accuring in the working life, and the problems as a result of psychological problems/complaints facing up with at the service sector.At the second section, it is ronkedabout the parts of psychological problems and complains and the conclusion of those on parts and the ways to go over those problems.At the third section, there is a field studying about the psychological problems and complains at service sector. The purpose of this study is to determine the psychological problems/complaints of the service sector workers in the boundry of Ankara. At the study, it is aimed to find out the psychological problems and complaints of service workers in the field of demographical aspect.As a result of this study, it is revealed that the psychological problems and complaints in the service sector don't differ by demographical structure.Key Words: Work, Service, Sector, Problems, Service Sector, psychology, Psychological Problems / Complaints,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet sektöründe yaşanan psikolojik sorunlar/şikayetler ve çözüm önerileri
dc.title.alternativePsychological problems in the service sector / complaints and suggestions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-30
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmPsychological problems
dc.subject.ytmComplaint
dc.subject.ytmComplain handling
dc.subject.ytmSolution methods
dc.identifier.yokid10236440
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544239
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess