Bireysel kariyer planlaması ve meslek seçiminde ortaokul öğrencilerine ebeveyn desteğinin araştırılması ve etisem örneği
dc.contributor.advisor | Erdoğan, Niyazi | |
dc.contributor.author | Figengil, Emine | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:00:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:00:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105767 | |
dc.description.abstract | Bireyler eğitim-öğretim hayatları boyunca gelecek ile ilgili önemli kararlar alırlar. Bu kararların en önemlilerinden birisi de meslek seçimine yönelik alınan kararlardır. Meslek seçimine yönelik kararların alınmasında birçok faktör etkili olmaktadır. Erken yaşlardan itibaren meslek seçimine yönelik profesyonel bir kariyer planlamasının sağlanması, kendi kendine yetebilen, eğitimli ve özgüveni yüksek toplumlar inşa etmek için önemli bir rol oynar. Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin kariyer planlaması ve meslek seçiminde ebeveyn desteğinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu etiSEM (Etimesgut Belediyesi Sürekli Eğitim ve Uygulama Merkezi)'nde 6. 7. 8. Sınıf düzeyinde eğitim görmekte olan 355 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilere `Kişisel Bilgi Formu` ve `Kariyere İlişkin Ebeveyn Desteği Ölçeği` uygulanmış, sonuçlar analiz yöntemlerinden faydalanılarak ortaya konulmuştur.Araştırmada elde edilen analiz sonuçlarına göre, kariyer gelişim sürecinin, çocuğun gelişim süreci ile paralel olarak erken yaşlarda başlaması gerektiği doğrultusunda değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Throughout their academic careers, individuals take important decisions regarding the future. One of the most important decisions that people make is the one related to the choice of a profession. Many factors come into play accounting for the decisions taken for the choice of a profession. Providing a professional career aimed at the choice of a profession from an early age plays an important role in building self-sufficient, educated societies with high values of self-esteem.This research was made in order to investigate parental support in the career planning and choice of profession among middle school students. The research participants comprises 355 pupils studying at, 6th, 7th, and 8th grade levels at the etiSEM (Centre for Implementation and Continuing Education, Etimesgut Municipality). To collect data on the students, the Personal Information Form and Career Related Parental Support Scale were administered to the students participating in the research and the results were analysed using statistical techniques.Based on the results of the analysis carried out throughout the research, it was concluded that the process of career development should start at an early age parallel to the child's developmental process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Bireysel kariyer planlaması ve meslek seçiminde ortaokul öğrencilerine ebeveyn desteğinin araştırılması ve etisem örneği | |
dc.title.alternative | Investigation of parent support to secondary school students in individual career planning and career selection and etisem case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-16 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10257716 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 569307 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |