Professional development of English teachers in Turkey
dc.contributor.advisor | Özkan, Neslihan | |
dc.contributor.author | Muhammad, Intesar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:00:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:00:13Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105753 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, eğitim yeterlilik becerileri sağlayıcılarının Türkiye'deki farklı eğitim kurumlarındaki çoklu eğitim sağlayıcılarını hedefleyerek, eğitimde önemli etkiye sahip olan kritik kategorileri belirleyerek, Türkiye'nin deki Ulusal İngilizce Eğitimine yönelik tutumlarını, görüşlerini ve algılarını açıklamaktadır. Ayrıca, Türkiye'de özel ve devlet okullarında öğretmen yetiştirme programlarından öğretmen adaylarının ulusal İngilizce eğitimine yönelik eğitim yeterlilik beceri sağlayıcılarının tutumlarını, görüşlerini ve algılarını gözden geçirmek için araştırma soruları ile hedef araştırma grubuna gönderilen anketin sonuçları arasındaki ilişkinin analizine dayanmaktadır. Araştırmanın cevapları anket üzerinde toplamıştır, ayrıca, cevaplar Excel tablosuna aktarılmasıyla analiz edilmiştir ve araştırma sonucu ölçümler ve şekiller olarak sunulmuştur. Çalışma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara'daki bazı okullarda yapılmıştır. Ankete katılanların sayısı kamu ve özel okullardan 129 kişi katılmıştır . Bu araştırmada öğretmen yetiştirmek için olumlu bir eğitim programı olarak sunulması, ayrıca katılımcı öğretmenlerin tutum ve algılarına olumlu katkı sağlamıştır. Çalışma, öğretmenlerin motivasyonunu ve algılarını geliştirmek için yüksek kaliteli mesleki gelişim uygulanmasını önermiştir. Ayrıca, çeşitli etkili mesleki gelişim yaklaşımlarının kullanılmasının önemi göz önünde bulundurulmuştur | |
dc.description.abstract | The present study describes the attitudes, opinions, and perceptions of the education qualification skills providers towards the National English Education in Turkey via targeting multiple segments of education providers in diverse workplaces, determined which critical categories that have the significant impact on training. Also, this study is based on the analysis of the relationship between the research questions and the results of the questionnaire sent to the target research group to review the teachers attitudes, opinions, and perceptions of the education qualification skills providers towards the National English Education in Turkey at private and public schools from the program of teachers training . The research tool is a questionnaire and the collected responses will be analyzed by transfer the answers measurements to the Excel sheet and then the research result will be presented as measurements and figures. The study was conducted on some schools in Ankara during the academic year 2017-2018. The number of participants in the questionnaire was 129 participants from public and private schools. The impact of this research study presented as a positive +training program for teacher training was positive for the attitudes and perceptions of the participating teachers. The study suggested implementing principles of high-quality professional development school to engage in teachers' motivation and their perceptions. In addition, taking into consideration the importance of utilizing a variety of effective professional development approaches. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Professional development of English teachers in Turkey | |
dc.title.alternative | Turkiyede İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-24 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.identifier.yokid | 10235688 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 544010 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |