Show simple item record

dc.contributor.advisorPakkan, Gülsev
dc.contributor.authorTimur, Eda Nur
dc.date.accessioned2020-12-06T15:59:04Z
dc.date.available2020-12-06T15:59:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105721
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce öğreten okutmanların drama aktiviteleri hakkındaki bilgi düzeyleri ve algılarını ölçmeyi ve dramanın dil sınıflarında öğrenci odaklı ortamlara ve iletişim edimine katkılarını saptamayı amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca dramayı dil öğretimine entegre etmek için uygulanabilecek etkinliklere değinmektedir. Dil sınıflarında kullanılabilecek belirli drama teknikleri ile, okutmanların drama etkinliklerini kullanma veya kullanmama sebeplerini, bu konudaki endişeleri ve zorlukları saptamaya yönelik bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada hem niteliksel hem de niceliksel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinin İngilizce hazırlık birimlerinde çalışan okutmanlar çalışmada yer almışlardır. Çalışmanın bulgularının okutmanların neden drama etkinliklerini sınıflarında uyguladıkları veya neden uygulamadıkları konusunda çıkarım sağlaması beklenmektedir.
dc.description.abstractThis study aims to examine the knowledge and perceptions of the EFL instructors about the use of drama activities in English language teaching and the ways that drama fosters communicative competence in a learner-centered atmosphere in language classes. The study will also take a look at the practices in which drama is integrated into language teaching. A literature review was conducted to list certain drama techniques that can be used in language classrooms and to identify teacher concerns, difficulties and impracticalities that can be reason why language teachers may hesitate to employ drama activities in their teaching. Both quantitative and qualitative data collection tools were used. Instructors from different public or foundation universities participated in the research. The findings are aimed to provide insight to the reasons why the instructors make or do not make use of drama techniques in their teaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUse of drama techniques in clt to promote communicative competence: The knowledge, perceptions and concerns of efl instructors
dc.title.alternativeDramanın iletişimsel edimi güçlendirmeye yönelik kullanımı: İngilizce öğreten okutmanların bilgi ve algı düzeyleri ile konuya yönelik kaygıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-05
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10281378
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid574128
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess