Use of drama techniques in clt to promote communicative competence: The knowledge, perceptions and concerns of efl instructors
dc.contributor.advisor | Pakkan, Gülsev | |
dc.contributor.author | Timur, Eda Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:59:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:59:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105721 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma İngilizce öğreten okutmanların drama aktiviteleri hakkındaki bilgi düzeyleri ve algılarını ölçmeyi ve dramanın dil sınıflarında öğrenci odaklı ortamlara ve iletişim edimine katkılarını saptamayı amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca dramayı dil öğretimine entegre etmek için uygulanabilecek etkinliklere değinmektedir. Dil sınıflarında kullanılabilecek belirli drama teknikleri ile, okutmanların drama etkinliklerini kullanma veya kullanmama sebeplerini, bu konudaki endişeleri ve zorlukları saptamaya yönelik bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada hem niteliksel hem de niceliksel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinin İngilizce hazırlık birimlerinde çalışan okutmanlar çalışmada yer almışlardır. Çalışmanın bulgularının okutmanların neden drama etkinliklerini sınıflarında uyguladıkları veya neden uygulamadıkları konusunda çıkarım sağlaması beklenmektedir. | |
dc.description.abstract | This study aims to examine the knowledge and perceptions of the EFL instructors about the use of drama activities in English language teaching and the ways that drama fosters communicative competence in a learner-centered atmosphere in language classes. The study will also take a look at the practices in which drama is integrated into language teaching. A literature review was conducted to list certain drama techniques that can be used in language classrooms and to identify teacher concerns, difficulties and impracticalities that can be reason why language teachers may hesitate to employ drama activities in their teaching. Both quantitative and qualitative data collection tools were used. Instructors from different public or foundation universities participated in the research. The findings are aimed to provide insight to the reasons why the instructors make or do not make use of drama techniques in their teaching. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Use of drama techniques in clt to promote communicative competence: The knowledge, perceptions and concerns of efl instructors | |
dc.title.alternative | Dramanın iletişimsel edimi güçlendirmeye yönelik kullanımı: İngilizce öğreten okutmanların bilgi ve algı düzeyleri ile konuya yönelik kaygıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-05 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10281378 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 574128 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |