Show simple item record

dc.contributor.advisorParlakkılıç, Alaattin
dc.contributor.authorÜzmez, Muhammed
dc.date.accessioned2020-12-06T15:58:51Z
dc.date.available2020-12-06T15:58:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105715
dc.description.abstractBu çalışmamız da; ticaretin yeni yükselen trendi elektronik ticaretin; çevrimiçi alışveriş sitelerinin kullanımına etki eden faktörlerinin incelenmesi, araştırmanın en önemli amaçları içerisinde yer almaktadır. Bu problemlerin iyileştirilmesinin yanında elektronik ticarete genel bakış ve elektronik ticaretin ulaştığı hacmi, perakende sektörü içinde ki yeri ve önemi, sosyal medya kullanımı ve bu kullanımın elektronik ticarete yansımaları, çalışmanın inceleme alanını oluşturmaktadır.Çevrimiçi alışveriş sitelerinin kullanımına etki eden faktörlerinin incelenmesi çalışmamızda veri toplama amacıyla nicel yöntemler ile geliştirilen, geçerliliği ve güvenilirliği ön uygulama ile tespit edilip uyarlanan anket uygulanmıştır. Yaptığımız anket çalışmasında güvenilirlik katsayısı 0,915'dir.Araştırmanın önemli kısımlarından olan; demografik özelliklerin; anketin dört boyutuna olan etkisi (korelasyon) analiz edilmiştir. Cinsiyete göre; Güven -0,052, Medeni Duruma göre; Güven -0,036, Yaş değişkenine göre; Güven -0,045, Eğitim durumuna göre; Güven -0,029, Gelir durumuna göre; Güven -0,006, İnternet Bağlantı tercihine göre; Güven -0,082, Sosyal Medya tercihine göre; Güven -0,021 olarak etkilenme değerleri olarak öne çıkmaktadır. Ayrıca demografik özelliklerin kendi arasındaki etki analizinde; Cinsiyetin yaş, medeni durum, mezuniyetin, çevrimiçi alış verişi etkilediği; internet bağlantı ve sosyal medya hesabından çevrimiçi alışveriş için katkısı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Kargo süreçlerinde yaşanılan sıkıntıların minimize edilmesi. Kredi kartının yanında kare kod, dijital cüzdan, dijital para gibi ödeme seçeneklerinin arttırılması, güvenli alışveriş açısından önemli bulgular arasındadır. Sosyal medya kanalı ile ciddi oranda ticaret potansiyeli bulunduğu, işletmeler için unutulmaması gereken önemli bulgulardandır. Anket dört boyut ortalama ve standart sapmaları da bu bulguları sayısal olarak bize vermektedir. Güven boyutunda kullanıcıların ortalaması; 3,445 ±, 1,087, Kargo-İzleme Boyutunda 4,0575±, 1,072, Site Özellikleri Boyutunda 3,465±, 1,06, Kullanıcı Memnuniyeti Boyutunda 3,617±, 0,996'dır. Boyutların kendi içindeki Pearson Correlation değerleri; Güven ile Kargo-İzleme arasında -0,023, Güven ve Site özellikleri -0,086, Güven ve Memnuniyet 0,124, Site Özellikleri ve Kargo-İzleme 0,053, Site Özellikleri ile Memnuniyet arasında -0,129, Memnuniyet ve Kargo-İzleme arasında -0,394, olarak etki değerleri bulunmuştur.İstatistiksel analizler ve madde analizlerine bakıldığında, genç kullanıcı sayısının fazla olması ve teknoloji adaptasyonu, elektronik ticaret parametrelerinin geliştirilmeye ve yeni deneyimlere açık olduğunu göstermektedir. Kullanıcı konfor ve rahatının her geçen gün artması ve beklentilerinin bu yönde olması ise işletmeler açısından takip edilmesi gereken önemli bir sonuç olarak öne çıktığı görülmektedir.Anahtar Sözcükler: güven, memnuniyet, bilgi, teknoloji, e-ticaret, trend
dc.description.abstractThis study; the new rising trend of commerce is electronic commerce; The factors that affect the use of online shopping sites are among the most important objectives of the research. In addition to the improvement of these problems, an overview of electronic commerce and the volume of electronic commerce reached, its place and importance in the retail sector, the use of social media and its reflections on electronic commerce constitute the study area of the study.In this study, a questionnaire which was developed with quantitative methods for the purpose of collecting data, validity and reliability was determined and adapted with pre-application in order to examine the factors affecting the use of online shopping sites. The reliability coefficient in our survey was 0.915One of the important parts of the research; demographic characteristics; The effect on the four dimensions of the questionnaire (correlation) was analyzed. According to gender; Trust -0,052, According to marital status; Confidence -0,036, According to age variable; Trust -0,045, According to education; Confidence -0,029, According to income; Trust -0,006, According to Internet Connection preference; Trust -0,082, According to Social Media preference; Confidence stands out as -0,021 being affected. In addition, in the effect analysis of demographic characteristics among themselves; Gender, age, marital status, graduation affect online shopping; internet connection and social media account.Minimizing the problems experienced in cargo processes. Increasing payment options such as square code, digital wallet and digital money in addition to credit cards are among the important findings in terms of secure shopping. It is one of the important findings that should not be forgotten for the enterprises that there is a significant trade potential through social media. The average of the four dimensions of the questionnaire and the standard deviations also give us these findings numerically. The average of the users in the trust dimension; 3,445 ±, 1,087, 4,0575 ± in Cargo-Tracking, 1,072 ± 3,465 ±, 1,06 in Site Features, 3,617 ± in User Satisfaction, 0,996 in Size. Pearson Correlation values within dimensions; Confidence and Cargo-Tracking -0,023, Trust and Site properties -0,086, Trust and Satisfaction 0,124, Site Properties and Cargo-Tracking 0.053, Site Properties and Satisfaction -0,129, Satisfaction and Cargo-Tracking -0.394, impact values were found.When the statistical analysis and item analysis are examined, the high number of young users and technology adaptation show that electronic trade parameters are open to development and new experiences. It is seen that the increase in user comfort and comfort with each passing day and the expectations in this direction stand out as an important result that should be followed for the enterprises.Key Words: trust, satisfaction, knowledge, technology, e-commerce, trenden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleÇevrimiçi alışveriş sitelerinin kullanımına etki eden faktörlerin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of factors affecting online shopping
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-12
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10314326
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid615122
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineYönetim Bilişim Sistemleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess