Show simple item record

dc.contributor.advisorDerdiyok, Türkmen
dc.contributor.authorArslan, Seçkin
dc.date.accessioned2020-12-06T15:58:38Z
dc.date.available2020-12-06T15:58:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105709
dc.description.abstractYüksek derecede rekabet olan otomotiv sektöründeki firmalar belirli özelliklerde yüksek seviyelere gelmelidirler ki, ömürleri uzun olsun. Bu özelliklerden en önceliklileri fiyat ve kalitedir. Bundan dolayı kalite için verilen önem gün geçtikçe daha da artmaktadır ve belirli standartlara sahip kalitede ürün ve hizmetler gerçekleştirilmektedir. Otomotiv endüstrisinde bütün dünyada müşteri memnuniyetini sağlamak adına, tarih içerisinde oluşturulan farklı otomotiv endüstrisi standartları ISO/TS 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi ile tek bir çatı altında toplanmıştır. Bu sisteme sahip olan firmalar içinde bulundukları rekabet ortamında tercih edilebilmek ve istenen kalitede ürün veya hizmeti verebilmek için iyileştirme çalışmalara büyük önem vermektedirler. Bu tez çalışmasında kalitenin ne olduğu, tarihi gelişimi, terimleri anlatılmış, toplam kalite yönetimine dair detaylı bir araştırma gerçekleştirilmiş, çeşitli kalite standartları ile ilgili bilgiler verilmiş daha sonrasında ise ISO/TS 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemine dair uygulamalar, bununla ilgili çalışmalar açıklanmıştır. Otomotiv sektöründen 103 çalışana 27 soruluk anket uygulanmış, 100 kabul edilebilir cevap ortaya çıkmıştır. Anket çalışması ile otomotiv firmalarındaki çalışanlarca ISO/TS 16949 Kalite Yönetim Sistemi kapsamındaki uygulamalar değerlendirilmiş, firma ve çalışan özelliklerinin bu değerlendirmeler üzerinde farklılıklara yol açıp açmadığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractCompanies, which are in automotive industry, are competing with each other and they need to have adventagous position in some properties. Primary ones of those properties are price and quality.Because of this reason, the importance given to quality, is day by day increasing and we can see such products or services in the market, which are above some quality levels. There are some quality standards in the past for automotive industry in order to have customer satifaction, but, ISO/TS 16949 Quality Management System gathered those automotive industry standards under a single roof. The companies, which have this system, give great importance to improvement works in order to be preferred in the competitive environment and offer the product or service which has expected quality level. In this thesis, quality is defined, historical developments and terms are explained. Detailed research is prepared about Total Quality Management, some informations are given about various quality standards. After all, some implementations and works on ISO/TS16949 Automotive Quality Management System are explained. A survey is applied for 103 persons and we got 100 acceptable results with this survey. The results of people, who are working for both companies ISO/TS 16949 is applied or not applied, are collected, and some considerable evaluation results of the workers are showed up.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtomotiv sektöründe ISO 16949 güvenlik sisteminin incelenmesi : Türkiye uygulamaları
dc.title.alternativeA review of ISO 16949 safety system in automotive industry:implementations in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAutomotive
dc.subject.ytmStandards
dc.subject.ytmISO/TS 16949
dc.subject.ytmTurkish standards
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmSecurity systems
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality standards
dc.subject.ytmQuality management
dc.identifier.yokid10288798
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559072
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess