Using preferred learning styles of the EFL Turkish high school students
dc.contributor.advisor | Özkan, Neslihan | |
dc.contributor.author | Ari, Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:58:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:58:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105707 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin öğrenme stillerinin nasıl tanımlandığı uzun yıllardır tartışılmaktadırve eğitimde kullanılan farklı modeller mevcuttur. Öğrenme stilleri, öğrenmeyi etkileyenönemli faktörlerden biri olarak kabul edilmektedir, bu nedenle, öğrenme stillerininbelirlenmesi, öğrencilerin okul yaşamındaki başarısını artırmak, eğiticilerinmotivasyonlarını ve eğitim kalitesini artırmak için çeşitli çalışmalara konu olmuştur. Buçalışma, bir özel okulda okuyan 9., 10., 11. ve 12. sınıf lise öğrencilerinin tercih ettiğiöğrenme stillerini belirlemeyi ve bu öğrenme stilleri ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademikbaşarı arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin genel öğrenmestillerini belirlemenin, yabancı dil öğretmenleri tarafından derslerde öğrencileri içinkullanılabilecek gerekli verileri sağlayacağı düşünülmektedir. Tüm öğrencilerin öğrenmeyeteneğine sahip olduğunu ancak her birinin kendine özgü bir tarzı olduğunu ve bilgilerinedinilmesinin, algılanmasının ve işlenmesinin dört farklı yolun kullanılması yoluylagerçekleştiğini belirten VARK modeli, görsel, işitsel, okuma / yazma ve kinestetik,öğrenme stillerini belirlemek için kullanılmaktadır. Araştırmamızda VARK Modeli 8.01versiyonu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS yazılımı kullanılmıştır. Çalışmamızınverileri nominal ölçekte olduğundan, verilerin analizinde Chi-Square testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin en çok tercih edilen öğrenme stilinin kinestetik stilolduğu, cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarı ile öğrenme stilleri arasında anlamlı birilişki bulunmadığı belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Öğrenme stilleri, VARK modeli, dil öğrenme, öğrenme stilimodelleri | |
dc.description.abstract | The way in which learning styles of students are identified has been discussed formany years and there are different models used in education. Learning styles are regardedas one of the most important factors that affect learning; therefore, the determination oflearning styles is subject to various studies in terms of increasing students' success inschool life, motivation of trainers and quality of education. This study aims to determinethe preferred learning styles of 9th, 10th, 11th and 12th grade high school students in aprivate school and to examine the relationship between these learning styles and gender,grade level and academic achievement. It is thought that determining the general learningstyles of the students will provide the necessary data which can be integrated by theforeign language teachers to the lessons. The VARK model, which states that all studentshave the ability to learn, but each has its own different style, and that the acquisition,perception and processing of the information takes place through the use of four differentchannel paths: visual, auditory, reading / writing and kinesthetic, was used to determinelearning styles. SPSS software was used to analyze the data. Since the data of our studywas on a nominal scale, Chi-Square test was used in the analysis of the data. As a resultof the study, it was determined that the most preferred learning style of the students waskinesthetic style, but no significant relationship was found between gender, grade leveland academic achievement and learning styles.Key words: Learning styles, the VARK model, language learning, learning style models | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Using preferred learning styles of the EFL Turkish high school students | |
dc.title.alternative | İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk lise öğrencilerinin tercih ettikleri öğrenme stillerini kullanma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10284803 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589402 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |