Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak, Fethullah Akın
dc.contributor.authorKinaci, Doğuzer
dc.date.accessioned2020-12-06T15:58:31Z
dc.date.available2020-12-06T15:58:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105706
dc.description.abstractUluslararası Pazarlara Giriş Stratejilerinde İhracatın Önemi ve Ankara'da Mobilya Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2019. Bu çalışmada, uluslararası pazarlara girişte ihracatın rolünün araştırılması amaçlanmıştır. Türk mobilya sektörü, ihracattaki payı, sektör performansının sürekliliği ve ulusal ekonomiye katkısı nedeniyle araştırılmak için seçilmiştir. Çalışmanın birinci aşamasında uluslararası pazara giriş kavramı ve modelleri ele alınmıştır. İkinci aşamada ihracat kavramının tanımı ve ülkemizde verilen teşvikler ele alınmıştır. Üçüncü aşamada ise sektörde uluslararası pazardaki ihracatın rolü belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, Ankara ilinde mobilya sektöründe ihracat yapan işletmelerde mevcut durumun tespit edilebilmesi için işletme yönetici/sahiplerine derinlemesine mülakat tekniği ile yapılan görüşmeler çerçevesinde yürütülmüştür.
dc.description.abstractImportance of Exports in International Market Entry Strategies and an Application in Furniture Industry in Ankara. Master Thesis, Ankara, 2019.In this study, it is aimed to investigate the role of export in international markets. The Turkish furniture sector has been selected to be investigated due to its share in exports, the continuity of the sector performance and its contribution to the national economy. In the first phase of the study, the concept and models of entry into the international market are discussed. In the second stage, the definition of the export concept and the incentives in our country are discussed. In the third stage, the role of exports in the international market has been determined. In order to determine the current situation in the enterprises exporting furniture in the furniture sector in Ankara province, in-depth interviews were conducted with the managers / owners of the enterprise.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlara giriş stratejilerinde ihracatın önemi ve ankara`da mobilya sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeThe importance of exporting among the entry strategies for international markets: The case study of furniture industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-31
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational markets
dc.identifier.yokid10278987
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572968
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess