The effects of the drama technique `improvisation` on the anxiety in English speaking skill
dc.contributor.advisor | Özkan, Neslihan | |
dc.contributor.author | Çirkan, Hasan Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:57:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:57:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105690 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, İngilizce dilindeki özellikle Türk öğrenciler için söz konusu olan konuşma kaygısı probleminin üstesinden, onlar kendileri bir hazırlık yapmaksızın ve öğretmenleri gibi başka bir kişi tarafından müdehale edilmeksizin, 'doğaçlama' tekniği kullanılarak gelinmeye çalışılmıştır. Doğaçlamanın öğrencilerin hedef dili kullanırken yaşadıkları kaygıdan kurtulmalarını nasıl sağladığını ortaya koymak için karma bir araştırma yöntemi uygulanmıştır. Bir yabancı dilin dilbilgisi kuralları olarak tahtada öğretilebileceği bilinmektedir ama sorun öğrencilerin o dili toplum içinde konuşma kaygıları nedeniyle ana dili konuşan birisi gibi doğal biçimde kullanamamalarıdır. Öğrencilerin sınıf ortamında deneyimledikleri İngilizce konuşma kaygı seviyesi hakkında bilgi toplamak için, 18 maddelik bir kaygı anketi durum belirleme çalışmasının başında ve sonunda öğrencilere iki kez uygulanmıştır. İstatistiksel sonuçlar konuşma kaygı ölçeğinde toplanmıştır. Çalışma, 3 hafta boyunca, her hafta 3 saat olmak üzere toplam 9 ders saati 'intermediate' seviyedeki 16 öğrenciyle, her bir derste onlara ikili ve gruplar halinde tartışmaları ve eğer durum gerektirirse rol yapmaları amacıyla farklı durumlar verilerek yürütülmüştür. Durumlar öğrencilere serbest konuşma oturumları olarak verilmeden önce, öğrenciler tek tek bir nihai konuşma sınavına alınmışlardır. Öğrencilerin sınavında üç okutman bulunmuştur. Okutmanlar öğrencilerin performansını Atılım Üniversitesi Temel İngilizce Bölümünde kullanılan nihai konuşma sınavı ölçeğine göre değerlendirmişlerdir. İlk ve son sınavlar arasındaki farkı görmek için araştırmanın sonunda öğrencilere yine aynı sorular sorulmuştur. İstatistiksel sonuçlarla veri toplamak için niceliksel yöntemler kullanılmıştır. Konuşma oturumlarında drama tekniği `doğaçlama`yı kullanmanın bir hedef dili öğrenenlerin çoğunun konuşma kaygı seviyesini azaltabileceği görülmüştür. Anahtar kelimeler: Drama, Doğaçlama, Konuşma, Kaygı, Durum, Rol Yapma, Doğal Yol, Müdehale etmeksizin. | |
dc.description.abstract | In this study, the problem of speaking anxiety in English language, especially for Turkish students was tried to be overcome by using the drama technique `improvisation` while they are speaking without any self-preparation and interference by another person such as their teachers. A mixed research method was implemented to find out how improvisation helps learners to get rid of their anxiety while speaking the target language. It is known that a foreign language can be taught as grammatical rules on the board but the problem is that learners cannot use it in natural way as a native speaker does due to their speaking anxiety in public. An 18-item anxiety questionnaire which was prepared to collect information about the student's level of English speaking anxiety that they experience in classroom atmosphere, was administered twice to the students in the case study at the beginning and at the end of the study. The statistical results were gathered in speaking anxiety scale. During 3 weeks, totally 9 lesson hours, 3 hours in each week with 16 intermediate level students, the study was carried out by giving them different situations in each lesson in pairs or groups to discuss the situations and act the roles if the situation presented a role. Before the situations were given to the students as free speaking sessions, the students sat a summative speaking exam one by one. There were three instructors examining the students. The instructors evaluated the students' performance according to the summative speaking exam scale used in the department of Basic English in Atılım University. The same questions were asked to the students again at the end of the study to see the difference between the pre and post summative exams. Quantitative research methods were used to collect the data with the statistical results. It has been seen that using the drama technique `improvisation` in speaking sessions can decrease the level of speaking anxiety for most of the learners of a target language. Key words: Drama, Improvisation, Speaking, Anxiety, Situation, Acting, Natural Way, Without Interference. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of the drama technique `improvisation` on the anxiety in English speaking skill | |
dc.title.alternative | Drama tekniği 'doğaçlama'nın İngilizce konuşma becerisini kullanırken yaşanan kaygı üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-10 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10297039 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 590899 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |