Show simple item record

dc.contributor.advisorGödekmerdan Önder, Leyla
dc.contributor.authorBektaş, Murat
dc.date.accessioned2020-12-06T15:56:45Z
dc.date.available2020-12-06T15:56:45Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105657
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, tüketicilerin sosyal medya reklam algılarının, satın alma niyetleri üzerinde etkili olup olmadığını araştırmaktır. Bu kapsamda çalışma 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, sosyal medya kavramı, tarihsel gelişimi, sosyal medya pazarlaması ve sosyal medya reklamları konuları ele alınmıştır. İkinci bölümde, tüketici davranışı, tüketici davranışını etkileyen faktörler ve tüketici satın alma karar süreci konuları incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise sosyal medya reklam algılarının, tüketicilerin satın alma niyetlerine etkisini ölçmek amacıyla Ankara ilinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış olup, anket sorularını 425 kişi cevaplamıştır. Hatalı ve eksik doldurulan anketler elenmiş, kalan 400 anket ile analiz gerçekleştirilmiştir. Araştırmamızda, tüketicilerin sosyal medya reklamlarına karşı sahip olduğu algıları ölçmek için, sosyal medya reklamlarında tüketici algıları ölçeği ve tüketicilerin satın alma konusundaki düşüncelerini ölçmek için, satın alma niyeti ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları neticesinde, sosyal medya reklamlarında tüketici algıları ölçeği alt ölçeklerinden oluşan modelin, satın alma niyetine anlamlı katkılarının bulunduğu görülmektedir. Anahtar Sözcükler: Sosyal medya, sosyal medya reklamları, tüketici davranışları.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate whether consumers' perceptions of social media advertising have an impact on purchasing intentions. In this context, the study consists of three chapters. In the first chapter, the concept of social media, its historical development, social media marketing and social media advertisements subjects are discussed. In the second chapter, consumer behavior, factors affecting consumer behavior and consumer purchasing decision process subjects were examined. In the third part, a research was conducted in Ankara to measure the effects of perceptions of social media advertising on consumers' purchasing intentions. Questionnaire method was used in the study, 425 people have filled in questionnaires. Incorrect and incomplete questionnaires were screened and 400 remaining questionnaires were analyzed. Social media advertising consumer perceptions scale was used for measuring the consumers' perception of social media advertising and purchase intention scale was used for measuring consumers' opinion about the purchase in our research. As the result of the research, it was found that the model which consists of the subscales of the consumer perceptions scale in social media advertisements makes significant contributions to purchase intention. Keywords: Social media, social media advertisements, consumer behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin sosyal medya reklam algılarının satın alma niyetleri üzerine etkisi: Ankara ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeEffect of social media advertising perceptions on purchase intentions: An application in Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10324909
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608392
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess