English instructors` stress: A contrastive analysis between public and foundation universities
dc.contributor.advisor | Demirezen, Mehmet | |
dc.contributor.author | Pulatsü, Gülsen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:56:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:56:28Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105649 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Ankara'daki devlet ve vakıf üniversitelerinde çalışan İngilizce okutmanlarının mesleki stres faktörleri ile ilgili karşılaştırmalı bir analiz yapmak ve mesleki stres puanları ile cinsiyet, toplam okutmanlık deneyimi, üniversite türü ve yönetim ya da herhangi bir ek birim görev katılımı gibi demografik değişkenlerle aralarında istatistiksel olarak anlamlı farklar olup olmadığını ortaya koymak için yürütülmüştür. Petek (2008) tarafından oluşturulmuş, 'Alana Özel Stres Faktörleri Anketi' ve 'Örgütsel Stres Faktörleri Anketi'ni içeren `İngilizce Okutmanlarının Stres Sebepleri Anketi` kullanılarak Ankara, Türkiye'deki hem devlet hem de vakıf üniversitelerinin Yabancı Diller Bölümlerinde görev yapan 330 İngilizce okutmanından toplanan veriler bir araya getirilmiştir. Toplanan veriler SPSS 22 kullanılarak analiz edilmiş ve betimsel istatistik testleri ve parametrik yöntemlerden Independent Samples t-Test ve One-way ANOVA testleri kullanılmıştır. Demografik değişkenler göz önünde bulundurulduğunda mesleki stres puanlarında oluşan değişiklikleri saptamak için Independent Samples t-Test uygulanmıştır. Devlet üniversitelerinde görev yapan okutmanların vakıf üniversitelerinde çalışanlara oranla mesleki strese bağlı olan örgütsel strese daha çok sahip oldukları gözlemlenirken, diğer demografik değişkenlerin mesleki strese etkileri ile ilgili istatiksel anlamlı bir fark ölçülmemiştir. ANOVA bulguları, öğretmenlik deneyiminin, alana özel stres puanları üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Bunun üzerine hangi gruplar arasında anlamlı bir etki olduğunu saptamak için LSD testi kullanarak çoklu karşılaştırma yapılmıştır. Betimsel istatistikler sonucunda, `Öğrenci Tutumları` ve `İş Yükü Fazlalığı`nın bu çalışmaya katılım sağlayan İngilizce okutmanları için en yaygın mesleki stres kaynağı olduğu görülmektedir. | |
dc.description.abstract | The present study was conducted to make a contrastive analysis about the occupational stressors of English instructors working at School of Foreign Languages in the public and foundation universities. The aim of this study was also to explore whether there was significant differences between the occupational stress scores and the demographic variables such as gender, years of experience in teaching profession, type of institution, the involvement in any additional duty. By using 'Teacher Stress Questionnaires' including 'Field-specific Stress Questionnaire' and 'Organizational Stress Factors Questionnaire' constructed by Petek (2008), data was gathered from 330 EFL teachers working in the in both public and foundation universities in Ankara, Turkey. The collected data were analyzed using SPSS Version 22, and descriptive analysis, Independent Samples t-Test and One-way ANOVA were conducted. To determine the differences in occupational stressors with respect to the demographic variables, Independent Samples t-Tests was carried out. It was observed that instructors working at public universities turned out to have more organizational stress than the ones working in foundation universities while the other demographics played no significant difference considering the scores of occupational stress. The results of ANOVA revealed that there was a significant effect of teaching experience on field-specific stress scores. Accordingly, the post hoc multiple comparison using LSD test was used to find out the relationship between groups. After analyzing the descriptives, it was also reported that 'Student Attitude' and 'Work Overload' were the most prevalent occupational stress factor of all for the English instructors participated in the current study. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | English instructors` stress: A contrastive analysis between public and foundation universities | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretim görevlilerinin stresi: Devlet ve vakıf üniversiteleri arasındaki karşılaştırmalı analiz | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-15 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Job stress | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | ELT | |
dc.subject.ytm | Organizational stress | |
dc.identifier.yokid | 10334682 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 621170 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |