Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Olcay
dc.contributor.authorÖğreten, Özge
dc.date.accessioned2020-12-06T15:56:00Z
dc.date.available2020-12-06T15:56:00Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105636
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı lise kademesine devam etmekte olan öğrencilerin sosyal beceri, sosyal uyum ve kariyer olgunluk düzeylerinin cinsiyet ve yaş değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek; bununla birlikte öğrencilerin sosyal beceri, sosyal uyum ve kariyer olgunluk düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Sosyal beceri, sosyal uyum ve kariyer olgunluk düzeylerinin birbirini etkilediği varsayılarak her bir değişken ayrı ayrı test edilmiştir. Bu araştırma ilişkisel tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Uygun örnekleme yöntemi uygulanmış olup dört farklı okulda eğitim gören lise kademesindeki toplam 400 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmada sosyal beceri düzeylerini ölçmek için `Sosyal Beceri Ölçeği (SBÖ), sosyal uyum düzeyleri için `Hacettepe Kişilik Envanteri (HKE)`, kariyer olgunluk düzeylerin için `Mesleki Olgunluk Ölçeği (MOÖ)` ve demografik bilgilere ulaşmak için de `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Cinsiyet ve yaş değişkenine göre mesleki olgunluk düzeyi ve sosyal beceri düzeyi arasında bir ilişki olmadığı, sosyal uyum ile arasında bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Mesleki olgunluk düzeyi ile sosyal uyum arasında anlamlı bir ilişki bulunurken sosyal beceri düzeyi arasında ilişki bulunamamıştır. Sosyal uyum ve sosyal beceri arasında da anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmanın lise öğrencilerinin sosyal beceri, sosyal uyum ve kariyer olgunluk düzeylerini geliştirmeye yönelik çalışmaların düzenlenmesine katkı sağlayacağı ve yeni çalışmalara yol göstereceği umulmuştur.Anahtar Sözcükler: Sosyal Beceri, Sosyal Uyum, Kariyer ve Mesleki Olgunluk
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate whether social skills, social cohesion and career maturity levels of high school students differ according to gender and age; and to determine whether there is a meaningful relationship between social skills, social cohesion and career maturity levels of students. Assuming that social skill, social cohesion and career maturity levels affect each other, each variable was tested separately.This research is a descriptive study using relational scanning model. Convenience sampling method was applied and a total of 400 high school students from four different schools were reached. `Social Skill Scale` was used to measure social skill levels; `Hacettepe Personality Inventory` was used to measure social cohesion levels, `Career Maturity Scale` was used to measure career maturity levels and `Personal Information Form` was used to reach demographic information.It was determined that there was no relationship between career maturity and social skill level according to gender and age and there was a relationship between career maturity and social cohesion. While there was a significant relationship between career maturity and social cohesion, there was no relationship between social skill level. It is concluded that there is a meaningful relationship between social cohesion and social skills. It is hoped that this study will contribute to the organization of studies aimed at improving the social skills, social cohesion and career maturity levels of high school students and will guide new studies.Key words: Social Skills, Social Cohesion, Career and Professional Maturityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin sosyal beceri, sosyal uyum ve kariyer olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relationship between high school students' social skills, social adaptation and career maturity levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer maturity
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10322813
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid611039
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess