Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Turgut
dc.contributor.authorHalici, Sinan
dc.date.accessioned2020-12-06T15:55:56Z
dc.date.available2020-12-06T15:55:56Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105634
dc.description.abstractBu çalışmada önce kariyer yönetimi, öz değerleme ve Dunning-Kruger Sendromu (DKS) kavramları açıklanmış, daha sonra görüşme tekniği kullanılarak yapılan bir anket çalışmasıyla öz değerlemenin kariyer yaşamındaki başarı üzerinde bir etkisinin olup olmadığı incelenmiş ve öz değerlemesini eksik veya yanlış yapanlarda görüldüğünü düşündüğümüz DKS'nun mevcudiyeti araştırılmıştır. Bu bağlamda cinsiyetin, çalışılan sektörün, kariyerdeki dönemin, yaşın ve eğitim düzeyinin i) kariyer yönetimi ile, ii) öz değerlemeyle, ve iii) DKS ile ilişkisine bakılmıştır. Elde edilen bulgulara göre cinsiyet bakımından kadın erkek arasında (bizim beklentimizin aksine), kariyer yönetiminde başarı anlamında bir fark öngörülmemiş; çalışılan sektör açısından kamu sektörü kariyer yönetiminde daha başarılı bulunmuş; yaş aralığı bakımından sadece 46-55 yaşlarında DK sendromunun pek olmadığı öngörülmüş; ve son olarak, eğitim düzeyi yükseldikçe kariyer yönetiminde ve öz değerlemede başarının artacağı, DK sendromunun ise azalacağı belirlenmiştir.Sonuç olarak bakıldığında; başarılı bir öz değerleme ve iyi bir kariyer yönetimi ve de DK sendromundan uzak kalmak için iyi bir eğitim ve öğretimin belirleyici önemi bir kez daha anlaşılmaktadır. Anahtar Kelimeler: kariyer yönetimi, öz değerleme, Dunning-Kruger sendromu
dc.description.abstractThe aim of this study is to explain the relation amongst career management (CM), self evaluation (SE) and Dunning-Kruger Syndrome (DKS) which we assumed it is observed in people having no self evaluation or done it incorrectly. In getting this target, firstly we explored the three concepts and then we developed an interview questionnaire of 23 quests. Looking at the results and analyzing the data carried us to some conclusions such as these: (i) There would be no relation between gender and career management although we expected some. (ii) With regard to sector in being employed, public sector is found more succesful than the private one although we predicted the opposite. (iii) Only 46-55 age group is found DKS relatively free. And finally, (iv) there is a positive relation between education level and CM and SE although a negative one between education and the DKS.As our final words, we realized again that a good education (at school as well as in the family) has a determining positive effect on a succesfull CM and SE as well as on not having DKS.Keywords: career management, self evaluation, Dunning_Kruger Syndromeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖz değerlemenin kariyer yaşamına etkisi: Ankara`da seçilmiş bazı kamu ve özel sektör çalışanlarına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of self assessment on career life: In Ankarato some selected public and private sector employeesa research research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-18
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer management
dc.subject.ytmSelf-assessment
dc.subject.ytmDunning-Kruger Effect
dc.identifier.yokid10323085
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607060
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess