Kuşak ve Yol Projesini anlamak: Lojistik merkezinde Türkiye
dc.contributor.advisor | Koç Aytekin, Güner | |
dc.contributor.author | Turan, İlteriş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:55:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:55:54Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105633 | |
dc.description.abstract | İpeğin Çin tarafından keşfinden kısa bir süre sonra dünyada bir statü simgesi haline gelmesi ipeği Roma İmparatorluğu'na kadar ulaştırmıştır. Bu da ticaret yolları oluşturmuş adına da `İpek Yolu` denmiştir. Tarihi bu ticaret yolu ile Akdeniz'e kadar gelen mallar Akdeniz Limanları ile dünyaya dağılmaktaydı. Ancak yine Çin'in pusulayı bulması coğrafi keşiflerin önünü açmış, bu keşiflerle yeni ticaret yolları bulunmuştur. Yaşanan bu gelişmeler 'İpek Yolu'nun önemini azaltmış sadece Çin'i değil, Akdeniz Limanlarının da önemini yitirmesi ile Osmanlı İmparatorluğunu 'da olumsuz yönde etkilemiştir. Yaklaşık beş yüz yıl sonra Çin'in bir imalat merkezi haline gelmesi, batı ile ticaretini artırması sonucunu doğurmuştur. Bu durum Çin'e 'Tarihi İpek Yolu'nu hatırlatmış ve 2013 yılında dünyaya `One Belt One Road` adı altında özünde 'Tarihi İpek Yolu'nun modern bir hali olan projeyi duyurmuştur. Proje çeşitli ulaştırma koridorlarını içine alan Çin'in tabiri ile bir 'Win-Win' projesidir. Bu çalışmada Çin'in OBOR Projesi ile birlikte Türkiye'nin bir lojistik aktarma üssü ya da bölgesel bir ulaştırma merkezi olup olmayacağı, Türkiye'nin diğer ulaştırma koridorları ile ilişkisi incelenecektir.Anahtar Sözcükler: Bir Kuşak Bir Yol (OBOR), Çin, Türkiye, Lojistik, Ulaştırma Koridorları | |
dc.description.abstract | After a short time of discovery of silk by china, it had became a status symbol in the world and it had reached up to Roman Empire. This has been created trade routes and was called the `Silk Road`. The goods that came to the Mediterranean through this historical trade route were distributed to the world through Mediterranean Ports. However, invention of compass by China paved the way for geographical discoveries and new trade routes were found with these discoveries. These developments have reduced the importance of the Silk Road, not only China, but also negatively affected the Ottoman Empire with the loss of the Mediterranean Ports.Approximately five hundred years later, China's becoming a manufacturing center as a result of its trade with the west. This situation reminded China of the `Historic Silk Road` and announced the Project under the name of `One Belt One Road` to the world in 2013 which is essentially a modern version of the `Historic Silk Road`. The project is a 'Win-Win' project with the expression of China, which includes various transportation corridors. In this study, Chinas' OBOR Project, whether turkey will be a logistics hub or a regional transport hub and Turkey's relations with other transport corridors will be examined.Key Words: One Belt One Road (OBOR), China, Turkey, Logistic, Transportation Corridors | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Kuşak ve Yol Projesini anlamak: Lojistik merkezinde Türkiye | |
dc.title.alternative | Understanding Belt and Road Project: Turkey in the center of logistic | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-02 | |
dc.contributor.department | Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transport corridors | |
dc.subject.ytm | Logistic centers | |
dc.identifier.yokid | 10325539 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 613082 | |
dc.description.pages | 247 | |
dc.publisher.discipline | Uluslararası Ticaret ve Finansman Bilim Dalı |