Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Neslihan
dc.contributor.authorYazgi, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-06T15:55:39Z
dc.date.available2020-12-06T15:55:39Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105626
dc.description.abstractBu araştırma, İngilizce Hazırlık Birimlerinde görev yapan öğretim görevlilerinin benimsedikleri eğitim felsefelerinin ne olduğunu ve bu tercihlerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemiştir. Bu çerçevede eğitimsel inançların şekillenmesinde etkili olduğu düşünülen mezun olunan bölüm, görev yapılan üniversite türü (devlet/vakıf), kıdem yılı, cinsiyet ve yaş gibi bağımsız değişkenler ile benimsenen felsefe arasındaki ilişkinin ortaya konması hedeflenmiştir. Bu amaca uygun olarak araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Ankara ilindeki devlet ve vakıf üniversitelerinin İngilizce Hazırlık Birimlerinde görev yapan gönüllü 211 İngilizce öğretim görevlisinden oluşmaktadır. Çalışmada ölçme aracı olarak Wiles ve Bondi (2007, pp. 329-330) tarafından geliştirilen `Philosophy Preference Assessment` isimli likert ölçek kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde araştırmanın alt problemleri doğrultusunda uygun istatistik (yüzde, frekans, ortalama, standart sapma) ve nicel veri analizi teknikleri (Mann Whitney U, Kruskall Wallis H Testi) kullanışmış ve bulgular yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda, deneyselcilik en yüksek ortalamaya sahipken daimiciliğin en düşük ortalamaya sahip olduğu ve ayrıca bağımsız değişkenlerin eğitmenler tarafından benimsenen eğitim felsefesi üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı gözlemlenmiştir. Bu sonucun YDYO programlarına ve öğretim görevlilerinin sınıf içi düzenlemelerine ve dolayısıyla hizmet içi eğitim programlarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThis research aims to determine the educational philosophies adopted by the instructors working at English Preparatory Units and to examine whether these preferences differ according to select variables. Within this framework, the aim is to reveal the relationship between the educational philosophy the instructors adopted and the independent variables such as their BA major, the type of university (state/private) they work for, their years of experience and their gender. The study group of this research comprises of English instructors working at English Preparatory Units of state and private universities in Ankara in the 2019-2020 academic year; the study was conducted with 211 voluntary English instructors. The research data were collected through a likert-type scale called `Philosophy Preference Assessment` developed by Wiles and Bondi (2007, pp. 329-330). In this research, descriptive statistics (frequency, percentage, mean, standard deviation) and quantitative data analysis techniques (Mann Whitney U, Kruskall Wallis H) were used and findings were interpreted. The result of the study is that experimentalism has the highest mean while perennialism has the lowest, and also there is not a meaningful relationship between the educational philosophy adopted by the instructors and the select variables. This result is projected as a contribution to the curriculums of school of foreign languages (SFL) and their in-service training programs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleExamination of the Philosophies of English Instructors Working at English Preparatory Units
dc.title.alternativeÜniversitelerin İngilizce Hazırlık Birimlerinde Çalışan Öğretim Görevlilerinin Benimsedikleri Eğitim Felsefesinin Bir İncelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-16
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10336739
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627823
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess