A research on distress tolerance and burnout levels of efl teachers – Ankara example
dc.contributor.advisor | Karabıyık, Ceyhun | |
dc.contributor.author | Hazimli, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:55:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:55:34Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105624 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada İngilizce öğretmenlerinin sıkıntıyı tolere etme ve tükenmişlik düzeylerinin yaş, deneyim, iş yükü, cinsiyet ve medeni durum değişkenleri yönünden incelenip, sıkıntıyı tolere etme ve tükenmişlik düzeyi ilişkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Anketlerden elde edilen nicel sonuçlar ve görüşmelerden elde edilen nitel sonuçların sentezlenmesiyle karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Ankara'nın Çankaya ve Gölbaşı ilçelerinde devlet okullarında çalışan 307 İngilizce öğretmeni araştırmanın nicel kısmına katılarak, DTS ve MBI-ES anketlerine cevap vermişlerdir. 307 İngilizce öğretmeni içinden 8 gönüllü öğretmen de araştırmanın nitel kısmında yer alan görüşme bölümündeki sorulara cevap vermiştir. Nicel kısmında SPSS 22: tanımlayıcı istatistikler, Kolmogorov-Smirnov Normallik Testi, Kruskal-Wallis H-Testi, Dunn's Çoklu Karşılaştırma Testi, Mann-Whitney U Testi, Bağımsız Grup T-Testi ve Spearman's Rho Korelasyon Katsayısı Testleri kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında, kodlama ve görüşmelerdeki kodların sıklığını bulma yöntemlerine başvurulmuştur. Anket ve görüşmelerden elde edilen sonuçlar, İngilizce öğretmenlerinin sıkıntıyı tolere etme ve tükenmişlik düzeylerinin, yaş, deneyim, iş yükü, cinsiyet ve medeni durum değişkenleri yönünden önemli ve anlamlı düzeyde etkilenmediğini ortaya koymuştur. Buna karşın, İngilizce öğretmenlerinin duygusal tükenmişlik ve benlik yitimi boyutlarının seviyeleri ile sıkıntıyı tolere etme seviyeleri arasında negatif yönlü, anlamlı ve zayıf bir ilişki gözlenirken, kişisel başarma boyutu ve sıkıntıyı tolere etme seviyeleri arasında pozitif yönlü, anlamlı ve zayıf bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. | |
dc.description.abstract | This study aimed at finding out the differences in distress tolerance and burnout levels of EFL teachers with respect to the variables of age, experience, workload, gender, marital status and the relationship between distress tolerance and burnout. The mixed-method research design was used by synthesizing the quantitative data from the questionnaires and the qualitative data from the interviews. 307 EFL teachers working in public schools of Çankaya and Gölbaşı provinces of Ankara joined in the quantitative part of the study and answered the questions in DTS and MBI-ES questionnaires. 8 volunteer teachers out of 307 EFL teachers took part in the qualitative data collection phase of the study and answered the questions in the interview part. In the quantitative part of the study, SPSS 22 was used with different data analysis methods: Kolmogorov- Smirnov Normality Test, Kruskal-Wallis H-Test, Dunn's Multiple Comparison Test, Mann-Whitney U-Test, Independent Sample T-Test and Spearman's Rho Correlation Coefficient Test. In the qualitative part of this study, coding and analyzing the frequencies of the codes in the interviews were the methods applied. The results of the questionnaires and interviews revealed that EFL teachers' distress tolerance and burnout levels were not significantly affected by the variables of age, experience, workload, gender, and marital status. However, there was a negative, meaningful, weak correlation between emotional exhaustion, depersonalization levels and distress tolerance levels of EFL teachers while there was a positive, meaningful, weak correlation between their personal accomplishment dimension levels and distress tolerance levels. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A research on distress tolerance and burnout levels of efl teachers – Ankara example | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenlerinin sıkıntıyı tolere etme ve tükenmişlik düzeyleri üzerine bir araştırma - Ankara örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-16 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10336918 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 627850 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |