Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirezen, Mehmet
dc.contributor.authorTürkay, Kemal
dc.date.accessioned2020-12-06T15:55:19Z
dc.date.available2020-12-06T15:55:19Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105617
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye'de bir vakıf üniversitesinde lisans düzeyinde öğrenim gören Mütercim Tercümanlık (İngilizce) ve İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin İngilizce'deki [æ] ve [ε] seslerini algılamadaki başarılarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Sadece [æ] ve [ε] Kuzey Amerikan Sesleri değerlendirmeye alınacaktır. Bu çalışmanın bir başka amacı da İngilizce'yi bir yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin bu iki ses hakkında yeterli derecede farkındalıklarının olup olmadığını ve eğer yoksa bir farkındalık kazandırmanın mümkün olup olmayacağını ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmaya farklı eğitim geçmişlerine sahip 57 kişi katılmıştır. Gönüllü olarak katılım sağlayan bu öğrencilerin sınıfları lisans düzeyinde olup 1. sınıf ile 4. Sınıf arasında değişmektedir. Veri toplama aracı olarak katılımcılara 40 sorudan oluşan bir test verilmiştir. Hedef kitleye öntest ve sontest verilmiş olup bu ikisi arasında bir de kısa eğitim verilmiştir. Elde edilen sayısal veri SPSS 25 progrmında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular İngiliz Dili Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık (İngilizce) Bölümü öğrencilerinin bu iki sesi algılamaları üzerine bir farkındalık kazandığını göstermiştir. Katılımcıların testte en çok zorlandıkları bölüm [ε] sesinin iki adet bulunduğu sorulardan oluşan kısım olmuştur. Bunun ardından bir adet [ε] sesinin algılanmasını ölçen kısım da ikinci en çok zorlandıkları kısım olmuştur. [æ] sesini algılamada ise katılımcılar nispeten daha başarılı olmuşlardır. Aynı [ε] sesinin bulunduğu kısımda olduğu gibi, [æ] sesinin bir adet bulunduğu kısımda katılımcılar daha az zorlanmışlardır.
dc.description.abstractThe present research was carried out to investigate the recognition of [æ] and [ε] vowels of English by Translation and Literature students at a foundation university in Turkey, consisting of freshmen and senior students. Only two of the North American English vowels are the main concern of this study. They are [æ] and [ε]. Additionally, the main objective of this study is to reveal if non-native EFL students are adequately conscious of these two vowels in the recognition tests, and if not, whether they are treatable or not. 57 non-native EFL learners took part in the research with their different backgrounds. All undergraduate students, from 1st grade to the 4th, voluntarily participated as testees. A 40-question test was given to collect data as the instrument. A pre-test and a post-test, and a treatment session between them were implemented on the target audience. The numerical data gotten from the tests were analyzed with SPSS.25 program. The findings indicated that the students from the Departments of English Language and Literature and Translation and Interpreting Studies (English) gained awareness on the recognition of these two vowels. The most difficult part of the recognition test was the one asking the participants to find the option with two occurrences of [ε] sound. The second most difficult was the part testing the recognition of one occurrence of [ε] sound. As for the recognition of [æ] sound, the participants relatively did better. Similar to the part including [ε] sound, for the [æ] sound, one occurrence of it was easier to recognize for the participants.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRecognition of [æ] and [ε] vowels of english by translation and literature students
dc.title.alternativeİngilizce'deki [æ] ve [ε] seslerinin tercümanlık ve edebiyat öğrencilerince algılanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-23
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10338918
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid628172
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess