Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Neslihan
dc.contributor.authorÖzdemir, Merve
dc.date.accessioned2020-12-06T15:55:14Z
dc.date.available2020-12-06T15:55:14Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105615
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce öğretim görevlilerinin genel öz yeterlik inançlarının öğrencilerin derse katılımını sağlama, sınıf yönetimi ve ders anlatım stratejileri için seviyelerini bulmayı amaçlamıştır. Bu çalışmanın ikinci amacı öğretim görevlilerinin baskın öğretme stillerini araştırmaktır. Üçüncü olarak, çalışma öğrencilerin derse katılımını sağlama, sınıf yönetimi ve ders anlatım stratejilerindeki öz yeterliğin öğretme stillerini yordayıcıları olup olmadığını bulmayı amaçlamıştır. Veriler, Türkiye'deki üniversitelerde görev yapan 323 öğretim görevlisinden, Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği (Tschannen-Moran ve Hoy, 2001) ve Öğretme Stilleri Ölçeği (Grasha, 1996) ile toplanmış ve SPSS sürüm 23 kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların öz yeterlik seviyeleri ve baskın öğretim stillerini bulmak için tanımlayıcı analizler yapılmıştır. Öğretim görevlilerinin öz yeterliklerinin ders anlatım stratejilerinde yüksek, öğrencinin derse katılımını sağlamada düşük olduğu ortaya çıkmıştır. Daha çok kolaylaştırıcı öğretim tarzını tercih ettikleri gözlenmiştir. Öğretmen öz yeterlik alt ölçeklerinin öğretim stillerinin yordayıcıları olup olmadığını belirlemek için çoklu regresyon analizleri kullanılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin derse katılımını sağlamadaki yeterliğin kişisel model, kolaylaştırıcı ve temsilci, ders anlatım stratejilerinin ise kişisel model, kolaylaştırıcı ve otoriter öğretme tarzlarının yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Uzman öğretme tarzının yordayıcısı sınıf yönetimindeki öz yeterliktir.Anahtar kelimeler: Öz Yeterlik, Öğretme Stilleri, Ders Anlatım Stratejileri, Sınıf Yönetimi, Öğrencinin Derse Katılımını Sağlama
dc.description.abstractThe current study intended to find out the perceived levels of EFL instructors' overall self-efficacy beliefs and self-efficacy beliefs for student engagement, classroom management and instructional strategies. The second purpose of this study was to explore the dominant teaching styles of EFL instructors. Thirdly, the study aimed to reveal whether self-efficacy for student engagement, classroom management and instructional strategies could predict teaching styles. Data was collected from 323 EFL instructors working at universities in Turkey. Data was gathered by Teacher's Sense of Efficacy Scale (Tschannen-Moran & Hoy, 2001) and Teaching Styles Inventory (Grasha, 1996), and analyzed using SPSS version 23. To identify the instructors' level of self-efficacy and dominant teaching styles, descriptive analyses were conducted. It was revealed that the instructors' level of self-efficacy was highest in instructional strategies, and lowest in student engagement. It was observed that they mostly preferred facilitator teaching style. To determine if subscales of teacher self-efficacy were predictors of teaching styles, multiple regression analyses were employed. The results indicated that efficacy in student engagement could predict personal model, facilitator and delegator teaching styles, and efficacy in instructional strategies was the predictor of personal model, facilitator and formal authority teaching styles. Expert teaching style was predicted by efficacy in classroom management.Keywords: Self-Efficacy, Teaching Styles, Instructional Strategies, Classroom Management, Student Engagementen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship between EFL instructors` self-efficacy beliefs and their teaching styles
dc.title.alternativeİngilizce öğretim görevlilerinin öz yeterlik inançları ve öğretme stilleri arasindakı ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmTeaching style
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.identifier.yokid10338966
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid630204
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess