Show simple item record

dc.contributor.advisorTarı Kasnakoğlu, Berna
dc.contributor.authorÖzsevinç, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-06T15:45:39Z
dc.date.available2020-12-06T15:45:39Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105427
dc.description.abstractBu tez çalışması, şarkıcı, doktor ve politikacı örnekleri üzerinden kişisel marka değerini ölçebilecek genel bir model oluşturulup oluşturulamayacağını araştırmaktadır. Birinci bölümde çalışmanın amacı, yöntemi ve sonuçları özetlenerek konuya giriş yapılmaktadır. İkinci bölümde, marka, marka değeri kavramları açıklanarak marka değerleme yöntemleri anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde, kişisel markalaşma kavramından, kişisel markalaşma stratejilerinden bahsedilmekte ve sağlık, müzik, siyaset alanlarında kişisel markalaşma hakkında literatür taraması sonuçları sunulmaktadır. Dördüncü bölümde ise, elde edilen veri setinin faktör analizi sonuçlarına yer verilmekte ve her üç meslek grubunun marka değerini oluşturan faktörler yorumlanmaktadır. Sonuç olarak, her üç meslek grubunun marka değerini oluşturan faktörlerin kısmen ortak olması nedeniyle, kişisel marka değerini ölçebilecek genel bir model kurmanın doğru olmadığı anlaşılmaktadır. Şarkıcı marka değerini oluşturan faktörler, satın alma isteği, farklılaşma, istikrar, aile markası, ilginçlik, liderlik, yüksek mertebe, ilgilenim ve komünal duygulardır. Doktor marka değerini oluşturan faktörler, genel memnuniyet, farklılaşma, aile markası, sözel iletişim, ün ve bölünmüş bağlılıktır. Politikacı marka değerini oluşturan faktörler ise, genel memnuniyet, farklılaşma, yenilikçilik, aile markası, sözel iletişim ve bölünmüş bağlılıktır. Anahtar kelimeler: Marka değeri, Marka Değerleme Yöntemleri, Kişisel Marka
dc.description.abstractThis thesis investigates whether it is possible or not to construct a general model of personal brand equity from the examples given by singers, doctors, and politicians. In Chapter 1, the topic is introduced by making a summary of the purpose, methodology, and findings of this study. Chapter 2 explains the concepts of brand and brand value and goes over brand valuation methods. Chapter 3 is about the concept of personal branding and of personal branding strategies and then reviews the literature on personal branding in the areas of health, music and politics. The results of factor analysis from an obtained data set are presented, and are interpreted the factors that form the brand equity in those three professions in Chapter 4.This thesis concludes that the factors that form the brand equity are common only to a limited extent, and therefore a single general model would not be appropriate to measure the brand equity for all those three professions. The factors that make up the brand equity of singers are the willingness to purchase, differentiation, stability, family brand, being interesting, leadership, high level, involvement, and communal feelings. The factors for doctors are general satisfaction, differentiation, family brand, word of mouth, fame, and split-loyalty. The factors for politicians are general satisfaction, differentiation, innovativeness, family brand, word of mouth, and split-loyalty. Keywords: Brand Equity, Brand Equity Measurements and Personal Brandingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka değerleme yöntemleri ve kişisel marka değeri: Şarkıcı, doktor ve politikacı örnekleri
dc.title.alternativeBrand equity measurements and personal branding: Singer, physician and politician examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValuation
dc.subject.ytmValuation models
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmPersonal values
dc.subject.ytmPersonal image
dc.subject.ytmPhysicians
dc.subject.ytmPoliticians
dc.subject.ytmArtists
dc.identifier.yokid10015022
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342371
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess